ظریف برای دیدار با سران پاکستان وارد اسلام‌آباد شد

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه ایران قرار است در این سفر دو روزه با نخست وزیر، فرمانده ارتش و همچنین وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کند.

آگهی

وزیر خارجه ایران قرار است در سفر دو روزه خود به پاکستان با عمران خان، نخست وزیر این کشور، ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش و همچنین با همتای پاکستانی خود یعنی شاه محمود قریشی دیدار و گفتگو کند.

جواد ظریف روز سه‌شنبه ۱۰ نوامبر، ۲۰ آبان به همراه یه هیئت سیاسی و اقتصادی برای گفتگو با مقام‌های بلندپایه پاکستان وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

این یازدهمین بار است که ظریف به عنوان وزیر امور خارجه به کشور پاکستان سفر می‌کند. تنش‌های میان هند و پاکستان و همچنین منازعات بین ایران و عربستان از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود در ملاقات‌های این دو روز ظریف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آقای ظریف ساعاتی پیش از سفر خود به پاکستان در توییتی اعلام کرد: «گفتگوهای سطح بالا در موضوعات دوجانبه و چندجانبه با برادرانم وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی، فرمانده ارتش ژنرال باجوا و نخست وزیر عمران خان، فردا در پاکستان انجام خواهد شد.»

عمران خان در دو سال گذشته چندین بار نسبت به میانجیگری میان ایران و عربستان ابراز علاقه کرده است اما تاکنون تفاوت چندانی در مناسبات دو قدرت کلاسیک در منطقه خاورمیانه ایجاد نشده است.

وزیر خارجه ایران قرار است در این سفر در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد نیز سخنرانی کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر پاکستان اسامه بن لادن را «شهید» خواند

وزیر هوانوردی پاکستان: یک سوم خلبانان ما با گواهی‌نامه جعلی پرواز می‌کنند

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد