ترکیه: عامل حمله مسلحانه به کلوپ رینا در استانبول به ۴۰ بار حبس ابد محکوم شد

عامل حمله مسلحانه در استانبول
عامل حمله مسلحانه در استانبول Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عبدالقدیر ماشاریپوف بر اساس رأی دادگاه به ازای هر فرد کشته شده به یک حبس ابد و برای قتل عام نیز به یک حبس ابد محکوم شده است.

آگهی

دادگاهی در ترکیه یک شهروند ازبکستان را به جرم حمله مسلحانه به یک کلوپ شبانه در استانبول و در هنگام تحویل سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴۰ بار حبس ابد محکوم کرد.

در این حمله ۳۹ نفر که ۲۷ نفر آن‌ها دارای تبعیت غیر از ترکیه بودند، کشته شدند. همچنین در حمله به کلوپ مجلل «رینا» در بسفر حدود ۸۰ نفر زخمی شدند.

عبدالقادر ماشاریپوف بر اساس رأی دادگاه به ازای هر فرد کشته شده به یک حبس ابد و برای قتل عام نیز به یک حبس ابد دیگر محکوم شده است. رسیدگی به پرونده این تبعه ازبکستان از سال ۲۰۱۷ در دادگاه آغاز شده بود.

عبدالقادر ماشاریپوف پس از دستگیری اعتراف كرد كه عامل این حمله بوده است اما در جریان دادرسی در فوریه ۲۰۱۹ در اعتراف خود تجدید نظر کرد و گفت که تصویر فرد کلاشینکف به دستی که به این کلوپ شبانه حمله کرده است، متعلق به او نیست.

ماشاریپوف دو هفته پس از این حمله در استانبول توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد. حمله به کلوپ شبانه «رینا» اولین حمله در ترکیه بود که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

ترکیه با توجه به گفتگوهایی که برای پیوستن به اتحادیه اروپا داشته، حکم اعدام را از قوانین خود حذف کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ترکیه عامل حمله به باشگاه رینا را دستگیر کرد

پلیس ترکیه همسر و فرزندان تیرانداز رینا را بازداشت کرده است

تصاویری از حمله به باشگاه رینا در استانبول؛ قبل از آغاز حمله و پس از آن