سازمان ملل: کره شمالی در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود است

North Korea nuclear program
North Korea nuclear program Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این گزارش محرمانه در حالی منتشر می‌شود که رهبر کره شمالی پیشتر تاکید کرده بود برخورداری کشورش از توانایی هسته‌ای باعث می‌شود تهدیدی متوجه این کشور نباشد.

آگهی

بر اساس یک گزارش محرمانه سازمان ملل، کره شمالی در تلاش برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته خود است.

بر اساس این اطلاعات محرمانه که از سوی یک هیات مستقل از کارشناسان سازمان ملل تهیه و تدوین شده، بسیاری از کشورها بر این باورند پیونگ یانگ احتمالا سلاح‌های هسته‌ای کوچکی را متناسب با کلاهک‌ موشک‌های بالستیک خود طراحی کرده است.

این گزارش همچنین تاکید دارد که روند غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بالا در کره شمالی ادامه داده و این کشور در حال ساخت یک راکتور آب سبک آزمایشی است. این گزارش در حالی منتشر شده که هیئت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده‌ است.

انتشار این گزارش یک هفته بعد از آن انجام می‌شود که کیم جونگ اون در سخنرانی خود با تاکید بر تئوری بازدارندگی گفته بود کشورش به دلیل برخورداری از سلاح هسته‌ای در امنیت خواهد بود.

پس از تبلیغات فراوان، دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ با رهبر کره شمالی دیدار کرد تا دو طرف به توافقی بر سر برنامه اتمی پینگ یانگ و رفع تحریم‌های این کشور دست یابند. با گذشت حدود ۲ سال از آن روز و برگزاری سه دیدار میان آقای ترامپ و کیم، هیچ پیشرفتی میان دو طرف حاصل نشده و روند گفتگوهای دو طرف نیز متوقف شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیمان منع جنگ‌افزارهای هسته‌ای بدون حضور قدرت‌های اتمی اجرایی شد

رهبر کره شمالی در آستانه به قدرت رسیدن بایدن: آمریکا بزرگ‌ترین دشمن ماست

آلمان، روسیه و چین را به کارشکنی در بررسی تحریم‌ نفتی کره‌شمالی متهم کرد