موفقیت هنگ‌کنگ در احیای اقتصاد و فرهنگ به‌ياری فعالیت آنلاین

موفقیت هنگ‌کنگ در احیای اقتصاد و فرهنگ به‌ياری فعالیت آنلاین
Copyright euronews
نگارش از Chris Burnsیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«تلاش داریم نقاط قوّتِ تعاملِ رودررو و فیزیکی را با بهترین جنبه‌های ارتباط مجازی حفظ کنیم.»

آگهی

این برنامه نگاهی دارد به این امر که هنگ‌کنگ چطور با افزایش کار آنلاین، فعالیت تجاری و فرهنگی خود در میانهٔ بحران ویروس کرونا تقویت کرده است.

در هنگ‌کنگ، به‌یمن واکنش فوری برای مهار ویروس کرونا، فعالیت اقتصادی و تجاری در کنار فعالیتهای فرهنگی ادامه دارد.

بیماری همه‌گیر برخی روندهای تجاری را کُند کرد، اما نه برای طولانی مدت. هنگ‌کنگ به‌سرعت دست‌به‌کار شد تا شیوع ویروس کرونا را مهار کند؛ در شهری ۷.۵ میلیون نفری فقط ۱۱۰۰ مبتلا و تلفات بسیار کمی ثبت شد.

یکی از رویدادهایی که به شکل مجازی در ماه ژوئیه برگزار شد استارت‌می‌آپ نام داشت؛ کنفرانسی برای وصل کردن استارتآپها و سرمایه‌گذاران. جین چان، مسئول اجرایی این کنفرانس می‌گوید: «تلاش داریم نقاط قوّتِ تعاملِ رودررو و فیزیکی را با بهترین جنبه‌های ارتباط مجازی حفظ کنیم. شخصیت‌های برجستهٔ صنایع مختلف را اینجا داریم و با آنها دربارهٔ موضوعاتی گفتگو خواهیم کرد نظیر شهرهای هوشمند، فناوری فروش، هوش مصنوعی، فناوری مالی. ضمن این کار، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را نیز به‌هم پیوند می‌دهیم.»

شرکت سایبرپورت، قطب پشتیبانی از ۱۳۰۰ استارتاپ هنگ‌کنگ است. اریک چان،‌ مسئول روابط عمومی شرکت سایبرپورت می‌گوید: «تمام استارتآپ‌های زیر مجموعهٔ شرکت سایبرپورت با دریافت نوعی یارانهٔ دولتی از پرداخت اجاره معافند. دولت به این افراد یارانه می‌دهد تا کارشان را ادامه بدهند و کارآفرینی هم بکنند.»

یکی از استارتاپهای مؤثر در دورهٔ بحران کرونا، ایونت‌اکسترا نام دارد. این استارتاپ اخیرا هزاران گردهمایی مجازی را برای شرکت‌های معتبری نظیر زیمنس،‌هانی‌ول و وبسایت علی‌بابا برگزار کرده است. سوم وونگ، مدیر عامل این شرکت نوپاست.

شرکت آنها نرم‌افزاری برای برگزاری رویدادها به‌شکل آنلاین ساخته که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. او می‌گوید: «از آنجا که همهٔ گردهمایی‌ها و سمینارها مانند پروازها و سفرها لغو شده،‌ صنعت برگزارکردن مجازی رویدادها الان، صنعت پیشرویی است. شیوهٔ کار ما تلفیقی است و ۸۰ درصد درآمدمان از رویدادهای مجازی تأمین می‌شود. کل درآمد ما در زمان بیماری همه‌گیر ۳۰۰ درصد افزایش داشت.»

بازار فرهنگ و هنر هنگ‌کنگ هم خود را با شرایط وفق داده است؛ رویدادهای فرهنگی هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از نو رونق گرفته است.

یک سامانهٔ آنلاین به‌نام «آرت‌پاور‌اچ‌کی» که در میانهٔ بیماری همه‌گیر راه‌اندازی شد حالا ۱۳۰ شریک تجاری دارد. آلیس مونگ رئيس شرکت جامعهٔ آسیایی هنگ‌کنگ است که با همین سامانه همکاری می‌کند.

خانم مونگ می‌گوید: «ما هیچوقت در قرنطینه نبودیم بنابراین رویدادهای هنری و فعالیت گالری‌ها نمایشگاه‌ها در جریان بود. ما با هنرمندان کار می‌کنیم تا هنر آنها دیده و شنیده بشود. شاید با فاصله‌گذاری اجتماعی امروز نتوان اجراهای زنده را دید اما می‌شود آنها را روی یک سامانهٔ دیجیتال تماشا کرد.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

موفقیت هنک‌گنگ در مهار کرونا با به‌کارگیری فناوری‌های روز

پاراُلمپیک؛ فرصتی برای سازگاری بیشتر توکیو با افراد کم‌توان

هنگ‌کنگ؛ زیرساخت‌های جدید حمل و نقل گردشگران بیشتری را به شهر آسمان‌خراشها می‌کشاند