مرگ اسرارآمیز دست‌کم ۲۷۵ فیل در بوتسوانا

مرگ اسرارآمیز دست‌کم ۲۷۵ فیل در بوتسوانا
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گزارش سازمان غیردولتی «فیل‌های بدون مرز» ۳۵۶ فیل در این منطقه جان سپرده‌اند. میکائیل شز، مدیر این سازمان می‌گوید: «برآورد ما این است که ۷۰ درصد فیل‌های جان سپره حدود یک ماه پیش مرده‌اند و ۳۰ درصد آنها نیز اخیرا در دو هفته گذشته.»

آگهی

مرگ اسرارآمیز دست‌کم ۲۷۵ فیل در منطقه دلتای اوکاوانگو در شمال جمهوری بوتسوانا در جنوب آفریقا مقامات حفاظت محیط زیست این منطقه توریستی را درباره یک فاجعه زیست محیطی نگران کرده است.

سیریل تائولو، مدیر پارک ملی و حیات وحش بوتسوانا به خبرگزار فرانسه گفته است: «ما گزارشی مبنی بر مرگ ۳۵۶ فیل در شمال دلتای اوکاوانگو دریافت کرده‌ایم و تا این لحظه می توانیم مرگ ۲۷۵ فیل را تایید کنیم.»

وی همچنین افزود که علت مرگ این فیل‌ها در دست بررسی است و نمونه‌های آزمایشگاهی برای بررسی علل مرگ این فیل‌ها به آفریقای جنوبی، زیمبابوه و کانادا ارسال شده است.

مدیر پارک ملی بوتسوانا با بیان این‌که فیل‌ها با عاج‌هایشان پیدا شده‌اند فرضیه دخالت شکارچیان در مرگ فیل‌ها را رد کرد. وی همچنین احتمال ابتلای فیل‌ها به بیماری سیاه زخم را مردود دانست. 

به گزارش سازمان غیردولتی فیل‌های بدون مرز که ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شده است، ۳۵۶ فیل در این منطقه جان سپرده‌اند. میکائیل شز، مدیر این سازمان می‌گوید: «برآورد ما این است که ۷۰ درصد فیل‌های جان سپره حدود یک ماه پیش و ۳۰ درصد آنها نیز اخیرا در دو هفته گذشته مرده‌اند.»

به گزارش این انجمن، فیل‌های زنده در این منطقه که مورد مشاهده قرار گرفته‌اند بسیار ضعیف و بی حال هستند و برخی از آنها با مشکل تحرک مواجهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم فیل‌های نر و هم ماده در سنین مختلف قربانی این «بیماری مرموز» شده‌اند.

میکائیل شز افزوده است: «ما فیلی را دیدیم که به دور خودش می‌چرخید و قادر به تغییر مسیرش نبود.»

پیش‌تر در پایان ماه مه سال جاری، وزیر گردشگری بوتسوانا از تحقیق درباره مرگ ده‌ها فیل در دلتای اوکاوانگو خبر داده بود.

جمهوری بوتسوانا که در بین کشورهای آفریقای جنوبی، زامبیا و نامبیا واقع شده است دارای ۱۳۰ هزار فیل آزاد در حیات وحش است که یک سوم کل فیل‌های شناخته شده آفریقاست.

جمهوری بوتسوانا یکی از کشورهایی مورد توجه شکارچیان غیرقانونی فیل برای بدست آوردن عاج فیل‌هاست. انجمن فیل‌های بدون مرز در سال ۲۰۱۸ از شناسایی ۹۰ لاشه فیل خبر داده بود که به‌دست شکارچیان کشته شده بودند. در آن زمان دولت بوتسوانا این عدد را رد کرد و گفت که تنها ۵۳ جسد فیل شناسایی شده است که بیشتر آنها نیز در اثر عوامل طبیعی یا تضاد بین انسان‌ها و حیات وحش جان داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن کریسمس برای فیل و شتر و جوجه‌تیغی در برلین

چرا یوزپلنگ‌ها سریع‌ترین حیوانات روی زمین هستند؟

شهری در ژاپن به دلیل سقوط یک گربه در خمره مواد شیمیایی وضعیت‌ آماده‌باش اعلام کرد