بریتانیا طرح کنترل کامل مرزی با اتحادیه اروپا را احتمالا اجرا نمی‌کند

بندر دوور بریتانیا
بندر دوور بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریتانیا در ماه فوریه گذشته گفته بودند که کار کنترل مرزی کامل کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کنند.

آگهی

دولت بریتانیا برنامه آغاز کنترل‌های کامل مرزی با اتحادیه اروپا را که قرار بود از ابتدای سال آینده میلادی آغاز کند، احتمالا اجرایی نمی‌کند.

روزنامه فایننشال تایمز با ذکر این موضوع نوشت این تصمیم در پی آن گرفته شد که شرکت‌ها و اصحاب صنعت و تجارت به وزیران فشار آوردند تا در بحبوحه همه‌گیری کرونا، بر دامنه بحران نیفزایند. به نوشته این روزنامه، بریتانیا قصد دارد چه در صورت تصویب توافق‌نامه تبادل آزاد با اتحادیه اروپا و چه در نبود آن، در مناطقی مانند بندر «دوور» موقتا یک طرح «کنترل محدود» را برای بازرسی کالاهایی وارداتی از اتحادیه اروپا به اجرا بگذارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال به نظر می‌رسد مقامات بریتانیا با این موضوع که مأموران اروپایی کالاهای صادراتی آنها به مقصد اتحادیه اروپا را به محض ورود به فرانسه به طور کامل کنترل کنند، مشکلی ندارند.

مقامات بریتانیا در ماه فوریه گذشته گفته بودند که کار کنترل مرزی کامل کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کنند. به دنبال خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، قرار بود این کشور در دوران پسابرکسیت در یک دوره موقت حداکثر تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در قالب اتحادیه گمرکی به تبادل تجاری آزاد با اتحادیه اروپا ادامه دهد، تصمیمی که ظاهرا قرار نیست عملی شود.

قرار است اورزولا فن درلاین، رئیس اتحادیه اروپا روز دوشنبه تلفنی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در این زمینه گفتگو کند تا شاید دو طرف راه حلی برای برون‌رفت از این بن‌بست بیابند.

با آن که دولت بریتانیا در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود برای عملی ساختن هر چه سریع‌تر خروج از اتحادیه گمرکی با اتجادیه اروپا را شتاب بخشیده است، اما منتقدان می‌‌گویند دولت این کشور هنوز آمادگی برای خروج کامل از اتحادیه را ندارد و کارمندانی را که باید زیرساخت‌های این کار را آماده کنند، هنوز استخدام نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام امتیاز لازم برای مهاجرت به بریتانیا؛ پذیرش پزشکان و پرستاران تسهیل می‌شود

اولین گام بریتانیا پس از برکسیت؛ تفاهم اولیه تجارت آزاد با استرالیا

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند