اعتراض راست افراطی اسپانیا به محدودیت‌های کرونایی

Manu Fernandez
Manu Fernandez Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسپانیا از ۱۴ مارس مجموعه‌ای از سخت‌ترین مقررات محدودیت‌های اجتماعی در سطح اروپا را به اجرا گذاشته است. اگرچه دولت کاهش تدریجی این محدودیت‌ها را در بسیاری از نقاط آغاز کرده، اما در مادرید و بارسلون به دلیل شیوع بیشتر کرونا در مقایسه با دیگر نقاط کشور، این محدودیت‌ها همچنان به شدت گذشته برقرار است.

آگهی

هزاران خودرو و موتورسیکلت در حالی که سرنشینان آنها پرچم اسپانیا را در دست داشتند، روز شنبه در خیابان‌های مادرید، همچنین شهرهای سویل و بارسلون دست به اعتر اض زدند.

این برنامه بخشی از اعتراضات سازماندهی شده از سوی حزب راست افراطی وُکس بود و در چهارچوب آن معترضان مخالفت خود را با محدودیت‌های اجتماعی وضع شده از سوی دولت اسپانیا با هدف مقابله با شیوع کرونا اعلام کردند.

اسپانیا از ۱۴ مارس مجموعه‌ای از سخت‌ترین مقررات محدودیت‌های اجتماعی در سطح اروپا را به اجرا گذاشته است و اگرچه دولت به تازگی کاهش تدریجی این محدودیت‌ها را در بسیاری از نقاط کشور آغاز کرده، اما در دو شهر مادرید و بارسلون به دلیل شیوع بیشتر کرونا در مقایسه با دیگر نقاط کشور، این محدودیت‌ها همچنان به شدت گذشته برقرار است.

معترضان از پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا و پابلو ایگلسیاس، معاون او خواستند تا به دلیل شیوۀ برخورد با بحران کرونا، رشد بیکاری و ضررهای اقتصادی که به این کشور وارد شده، از مقام خود استعفا دهند.

سانتیاگو آباسکال، رهبر وُکس در سخنرانی که همزمان با این تظاهرات از یکی از شبکه‌های رادیویی پخش شد تا تظاهر کنندگان بتوانند آن را از رادیوی خودروهایشان بشنوند، اعلام کرد که اکنون اسپانیا با بدترین بحران «در کل سیاره» روبروست و دولت این کشور، مسئول مستقیم این بحران است.

حزب وُکس از مردم خواسته است تا در مرکز تمام استان‌ها و مناطق خودمختار اسپانیا دست به اعتراض بزنند.

تظاهرات خودرویی روز شنبه در حالی برگزار شد که قرار است از روز دوشنبه محدودیت‌های قرنطینه در مادرید و بارسلون نیز کاهش یابد و امکان فعالیت رستوران‌ها و تجمع افراد تا حداکثر ۱۰ نفر میسر شود.

دولت همچنین اعلام کرده است که از ماه ژوئیه گردشگری بین‌المللی را در این کشور احیا خواهد کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا تا روز شنبه ۲۳ مه به بیش از ۲۸۱ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۲۸ هزار نفر رسید.

این کشور در حال حاضر پس از ایالات متحده آمریکا، روسیه و برزیل، رتبه چهارم را در جدول رده بندی کشورهای درگیر با ویروس کرونا در سراسر جهان دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت اسپانیا به بیش از ۲ میلیون نفر از جمله مهاجران «حداقل درآمد» می‌دهد

آخرین اطلاعات و آمار در باره شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان

پیروزی سوسیالیست‌های اسپانیا با کمک حزب پوجدمون؛ افزایش امیدها برای نخست‌وزیری دوباره سانچز