دونالد ترامپ: بحران کرونا از حملات ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر بسیار بدتر است

دونالد ترامپ: بحران کرونا از حملات ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر بسیار بدتر است
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ می‌گوید ضربه‌ای که ویروس کرونا به کشورش زده، بسیار سنگین‌تر از پیامدهای حوادثی همچون حمله به پرل هاربر در جنگ جهانی دوم و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بوده است. کرونا تا کنون بیش از ۱ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده و بیش از ۷۴ هزار قربانی برجای گذاشته است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که از نظر او ضربه‌ای که ویروس کرونا به کشورش زده، بسیار سنگین‌تر از پیامدهای حوادثی همچون حمله به پرل هاربر در جنگ جهانی دوم و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بوده است.

او که با خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «ما بدترین حمله‌ای را که تا کنون کشورمان با آن روبرو بوده، پشت سر گذاشتیم. این حمله بدتر از پرل هاربر بود. بدتر از حمله به مرکز تجارت جهانی بود.»

منظور از واقعۀ پرل هاربر، حملۀ غافلگیرانۀ جنگنده‌های ژاپنی به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در بندر پرل هاربر واقع در مجمع‌الجزایر هاوایی بود که در دسامبر سال ۱۹۴۱ میلادی روی داد و باعث ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم شد.

در دوران جنگ جهانی دوم که ۶ سال طول کشید، حدود ۴۰۵ هزار آمریکایی کشته شدند.

در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی نیز حملات تروریستی گروه القاعده به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک همچنین مقر پنتاگون، حدود ۳ هزار کشته برجای گذاشت و برای مدت دو دهه ایالات متحده را درگیر عملیات ضدتروریستی در عراق، افغانستان و دیگر کشورهای جهان کرد.

سخنان اخیر آقای ترامپ در حالی بیان شده است که ویروس کرونا بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از ۲۶۵ هزار نفر شده است.

از این تعداد بیش از ۱ میلیون و ۲۶۳ هزار مبتلا و بیش از ۷۴ هزار قربانی در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داماد ترامپ به احتمال تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دامن زد

کرونا در کاخ سفید؛ مدیر مطبوعاتی معاون ترامپ به کووید-۱۹ مبتلا شد

جدال ترامپ با سازمان جهانی بهداشت؛ حاصل زورآزمایی چین و آمریکا چیست؟