میشل عون: کمک صندوق بین‌المللی پول برای نجات اقتصاد لبنان واجب است

Virus Outbreak Lebanon May Day
Virus Outbreak Lebanon May Day Copyright Hassan Ammar/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Hassan Ammar/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میشل عون تاکید کرد در صورت نیاز به «فداکاری» از سوی مردم این کشور، دولت برنامه‌ای برای حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در نظر گرفته است.

آگهی

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان می‌گوید کمک درخواستی این کشور از صندوق بین‌‌المللی پول برای نجات اقتصادی، یک مرحله واجب اجرای این طرح است.

کابینه لبنان، به ریاست حسن دیاب در آخرین روز ماه آوریل لایحه نجات اقتصادی این کشور را تصویب کرد. این لایحه برای تبدیل شدن به قانون و لازم‌الاجرا شدن، باید در پارلمان تصویب شود.

به گزارش رسانه‌های لبنانی طرح نجات اقتصادی دولت بر پایه نیاز ۸۰ میلیارد دلاری برای خروج از بحران تنظیم شده است. براساس این برنامه، دولت مصمم به کاهش گسترده هزینه‌های عمومی است و باید در ۵ سال آینده بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار سرمایه یا کمک خارجی جذب کند.

لبنان با بزرگ‌ترین بحران اقتصادی تاریخ خود دست به گریبان است. شرایط سخت اقتصادی از ماه‌ها پیش منجر به نارضایتی گسترده و بحران سیاسی در این کشور شد. رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، وضعیت بحرانی اقتصاد لبنان را بیش از پیش وخیم کرده است.

رئیس جمهوری لبنان روز چهارشنبه از رهبران جریان‌های سیاسی حاضر در پارلمان خواست تا به لایحه نجات اقتصادی دولت رای مثبت دهند.

آقای عون خواستار مذاکره عادلانه برای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول شد. وی گفت خروج از وضعیت کنونی، وظیفه تمام شهروندان لبنان است. رئیس جمهوری لبنان از حزب آزاد ملی تاکید کرد در صورت نیاز به «فداکاری» از سوی مردم این کشور، دولت برنامه‌ای برای حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در نظر گرفته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان ریاست جمهوری میشل عون بدون انتخاب جانشین؛ نگرانی‌ها از افزایش خلاء قدرت در لبنان

کابینه لبنان در واکنش به سقوط ارزش لیره و اعتراض‌ها با میشل عون و نمایندگان موسسات مالی رایزنی کرد

بحران اقتصادی کم‌سابقه و گرانی مواد غذایی در لبنان