نخست وزیر فرانسه: زندگی در دوران پسا‌قرنطینه با قبل از آن شباهتی ندارد

 نخست وزیر فرانسه: زندگی در دوران پسا‌قرنطینه با قبل از آن شباهتی ندارد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر فرانسه همچنین بر ادامه دورکاری تا حد ممکن برای مشاغلی که این امکان برایشان فراهم است،‌ تاکید کرد.

آگهی

ادوارد فیلیپ،‌ نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه ضمن تشریح راهبرد کشورش برای مدیریت بحران سلامت کنونی ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ تاکید کرد که بازگشت به زندگی قبل از قرنطینه حتی پس از برداشته شدن محدودیت‌ها به زمانی بسیار طولانی نیاز خواهد داشت.

آقای فیلیپ که در جریان یک نشست خبری و رادیو تلویزیونی به همراه وزیر و مسئولان وزارت بهداشت فرانسه سخن می‌‌گفت با اشاره به تاریخ تعیین شده برای برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از قرنطینه عمومی گفت: «زندگی پس از یازدهم ماه مه همانطور که پیش از قرنطینه جریان داشت نخواهد بود.

نخست وزیر فرانسه سپس تصریح کرد که بسیاری از مخاطبانش انتظار دارند که وی به تمام جزئیات آنچه در یازدهم ماه مه و روزهای پس از آن اتفاق خواهد افتاد بپردازد اما در عین حال تاکید کرد که امروز قصد انجام این کار ندارد و در آینده‌ای نزدیک به این مسائل خواهد پرداخت.

وی در عین حال راهبرد دولت فرانسه برای مقابله با ویروس کرونا پس از برداشته شدن قرنطینه عمومی را در سه بخش کلی یعنی ادامه اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه،‌ انجام آزمایش‌های گسترده و در قرنطینه قرار دادن افراد حامل ویروس خلاصه کرد و گفت که سیاست دولت از این پس انجام آزمایش‌های زیاد در مدت زمان کم و با سرعت بالا است.

نخست وزیر فرانسه همچنین بر ادامه دورکاری تا حد ممکن برای مشاغلی که این امکان برایشان فراهم است،‌ تاکید کرد و گفت احتمال اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی بویژه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در دست بررسی است.

بحران اقتصادی سنگینی پیش رو است

ادوارد فیلیپ سپس بحران سلامت کنونی را که روزانه شمار زیادی از شهروندان را به کشتن می‌دهد سرمنشا یک بحران مهم اقتصادی در کشورش خواند و تاکید کرد که فرانسه اکنون تازه در ابتدای این بحران قرار دارد و تبعات آن در آینده بسیار سنگین خواهد بود.

وی تاکید کرد که کشورش در سال جاری میلادی دست کم با رکود ۸ درصدی در تولید ناخالص ملی روبرو خواهد بود. به گفته نخست وزیر فرانسه فعالیت های اقتصادی با ۳۶، بخش صنعت با ۴۳ و بخش تولید و ساخت و ساز با رکودی ۸۸ درصدی مواجه خواهند بود.

آقای فیلیپ سپس تاکید کرد که به رغم پیشرفت‌های بسیار خوبی که با همراهی شهروندان و به واسطه اجرای محدودیت‌های بی سابقه در کنترل و کاستن از سرعت شیوع ویروس کرونا بدست آمده اما این بحران سلامت هنوز تمام نشده و به زمان زیادی برای خروج کامل از آن نیاز است.

وی سپس با استفاده از ابزارهای ارائه تصویری محتوی از جمله نقشه‌ها و گرافیک های مختلف توضیح داد که راهبرد وضع محدودیت و اعمال قرنطینه از سوی دولت از سنگینی بار پذیرش انبوه مراجعان به سرویس‌های بیمارستانی درمناطق مختلف کشور و بخش‌های تحت حاکمیت فرانسه در آنسوی آب‌ها کاسته برغم آنکه این سیاست‌ها هزینه‌های مالی سنگینی به همراه داشته است.

قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به مرز ۲۰ هزار نفر نزدیک شد

نخست وزیر فرانسه درحالی از موفقیت آمیز بودن اقدامات پیشگیرانه و تدابیر ایمنی برای کنترل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورش سخن گفته است که بر اساس آمار تازه ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فرانسه شمار قربانیان کرونا در این کشور به مرز ۲۰ هزار نفر نزدیک شده است.

با این حال آمار جدید از کاهش قابل توجه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در فرانسه خبر می‌دهد به نحوی که طبق گزارش وزارت کشور فرانسه طی بیست و چهار ساعت گذشته تنها ۳۹۵ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

با آنکه این آمار با احتساب شمار افرادی که در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان جان باخته‌اند ارائه شده برخی معتقدند که شمار فوت شدگان در منازل یا مراکز نگهداری افراد سالخورده با دقت محاسبه نشده است. برخی نیز علت پایین آمدن شمار قربانیان فرانسه در روز یکشنبه را تعطیل بودن برخی بخش‌های اداری و اطلاع رسانی در بیمارستان‌ها عنوان کرده‌اند.

به هر شکل طبق آمار مقامات وزارت بهداشت فرانسه از ۱۹ هزار و ۷۱۸ قربانی کرونا در این کشور ۱۲ هزار و ۶۹ نفر در بیمارستان و ۷ هزار و ۶۴۹ تن نیز در خانه‌های سالمندان جان باخته‌اند.

به گفته وزارت بهداشت فرانسه در ۴۵ درصد از مراکز نگهداری افراد سالخورده و معلول دست کم یک مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

با این حال اولیویه وران،‌ وزیر بهداشت فرانسه در این نشست تاکید کرد که خانواده‌ها از روز دوشنبه مجاز خواهند بود که با بستگان خود در خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری معلولان ملاقات کنند.

گفتنی است که در فرانسه تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان

در نشست امروز نخست وزیر فرانسه همچنین یکی از متخصصان بیماری‌های عفونی این کشور از انجام قریب الوقوع تست واکسن کرونا بر روی انسان خبر داد.

دکتر فلورانس آدر،‌ متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان کروا-روس در شهر لیون اعلام کرده نخستین آزمایش‌ها برای تست واکسن کرونا تولید شده توسط انستیتوپاستور تابستان امسال انجام خواهد شد.

آگهی

احتمال اجباری شدن ماسک و ادامه دورکاری

نخست وزیر فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که کشورش در صدد است تا ظرفیت‌های تولید ماسک را تا حد بی نیازی به واردات و دسترسی آسان کلیه شهروندان بالا ببرد.

وی یادآور شد که فرانسه به دلایل لجستیکی ابتدا با مشکلاتی برای وارد کردن ماسک مواجه بوده که این مشکلات حل شده است.

ادوارد فیلیپ سپس تاکید کرد به زودی کشورش قادر به تولید ۱۷ میلیون ماسک در هفته می‌شود و از احتمال اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی به خصوص در وسائل حمل و نقل پس از برداشته شدن قرنطینه عمومی در یازدهم ماه مه خبر داد.

نخست وزیر فرانسه همچنین بر ادامه دورکاری تا حد ممکن برای مشاغلی که این امکان برایشان فراهم است،‌ تاکید کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سند ۳۰۰ ساله قرنطینه عمومی در فرانسه کشف شد

لغو محدودیت‌های کرونایی در آلمان و چند کشور دیگر اروپا آغاز شد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند