پارلمان اروپا پنهان‌کاری در خصوص بحران کرونا را «سلاحی مرگبار» خواند

 پارلمان اروپا پنهان‌کاری در خصوص بحران کرونا را «سلاحی مرگبار» خواند
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بیانیه‌ای که در پایان نشست نمایندگان پارلمان اروپا منتشر شد بر موارد متعدد دیگری از جمله آزاد سازی بیش از ۳ میلیارد یورو برای حمایت از بخش بهداشت و سلامت و نیز استفاده از امکانات و ابزارهای متناسب برای کاستن از تبعات سنگین اقتصادی ناشی از شیوع بحران کرونا در اتحادیه اروپا تاکید شده است.

آگهی

پارلمان اروپا در نشست روز پنجشنبه خود که به بررسی نحوه مدیریت بحران کرونا اختصاص داشت هرگونه پنهان‌کاری در باره منشا و چگونگی شیوع ویروس کرونا را «سلاحی مرگبار» توصیف کرد..

یکی از نمایندگان پارلمان در این نشست با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی چین در باره شیوع ویروس کرونا،‌ پکن را به پنهان کاری و نیز ارائه اطلاعات نادرست در این خصوص متهم کرد و دیگری یکجانبه گرایی و خودخواهی برخی از کشورهای عضو اتحادیه و نیز ضعف کمیساریای اروپایی را دلیل نبود یک راهبرد هماهنگ و کارآمد برای مقابله با بحران در اروپا عنوان کرد.

طرح مسئله پنهان‌کاری چین در خصوص منشا شیوع ویروس کرونا توسط نمایندگان پارلمان اروپا در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده آمریکا نیز روز پنجشنبه باردیگر بر پنهان‌کاری چین در خصوص بیماری همه گیر ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

مارک اسپر،‌ وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی چین را به گمراه کردن دیگر کشورها با ارائه اطلاعات غیرشفاف در باره ویروس کرونا متهم کرد.

 وزارت امور خارجه چین با استناد به تایید سازمان جهانی بهداشت خبرهای منتشر شده مبنی بر انتشار اولیه ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان را بی اساس و کذب توصیف کرده است.

در نشست روز پنجشنبه نمایندگان پارلمان اروپا بر موارد متعدد از جمله آزاد سازی بیش از ۳ میلیارد یورو برای حمایت از بخش بهداشت و سلامت و نیز استفاده از امکانات و ابزارهای متناسب برای کاستن از تبعات سنگین اقتصادی ناشی از شیوع بحران کرونا در اتحادیه اروپا تاکید شد.

پارلمان اروپا همچنین با تاکید براینکه قرار است با تصویب بخشنامه‌هایی زمنیه کانالیزه کردن کلیه بودجه‌های دست نخورده اتحادیه برای استفاده در مسیر کاهش تبعات بحران کرونا را فراهم کند از تصویب تدابیر ویژه در آینده نزدیک برای حمایت از شهروندان آسیب پذیر و تامین نیاز‌های آنها خبر داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی احزاب سبز اروپایی از لابی گران گاز و تخصیص بودجه به این سوخت فسیلی

پارلمان اروپا بین نیازمندان غذا توزیع می‌کند

چگونه کمک اضطراری ۵۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به مردم و مشاغل کمک می‌کند؟