پرتغال به مهاجران و پناهجویان تا پایان دوره شیوع کرونا حقوق شهروندی اعطاء کرد

پرتغال به مهاجران و پناهجویان تا پایان دوره شیوع کرونا حقوق شهروندی اعطاء کرد
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به تصمیم دولت پرتغال مهاجران و پناهجویان تا پایان دوره وضعیت اضطراری می توانند از خدمات نظام بهداشت و درمان این کشور بهره مند شوند.

آگهی

دولت پرتغال همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا به طور موقت به همه مهاجران و پناهجویان در این کشور حقوق شهروندی اعطاء کرد تا آنها بتوانند از خدمات نظام درمانی این کشور بهره مند شوند.

هدف از این تصمیم مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» عنوان شده است. مقامات پرتغال تاکید کرده اند که این تصمیم به معنای صدور اجازه اقامت و موافقت با پناهندگی مهاجران و پناهجویان نیست و پرونده آنها در ماه ٰژوئیه (تیر/مرداد) بررسی خواهد شد. دنیا میاتوویچ، کمیسر حقوق بشر در شورای اتحادیه اروپا ضمن استقبال از تصمیم دولت پرتغال گفت: «این اقدام خوبی برای محافظت از افراد آسیب پذیر است.»

ادواردو کابریتا، وزیر کشور پرتغال نیز در این مورد گفت: «جامعه ای که احساس همبستگی می کند وظیفه دارد تا در زمان بحران، دسترسی به خدمات درمانی، ثبات شغلی و مسکن را برای مهاجران فراهم کند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به تصمیم دولت پرتغال مهاجران و پناهجویان تا پایان دوره وضعیت اضطراری می توانند از خدمات نظام بهداشت و درمان این کشور بهره مند شوند. دولت پرتغال روز ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا و اجرای قرنطینه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. انتظار می رود که وضعیت اضطراری در پرتغال روز چهارشنبه به مدت دو هفته دیگر تمدید شود.

آنتونیو کوستا، نخست وزیر سوسیالیست پرتغال تاکید کرده است که اعلام وضعیت اضطراری در این کشور به معنای «تعطیلی دموکراسی» نیست. مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهوری پرتغال نیز مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا را «جنگی واقعی» توصیف کرده است.

تاکنون ۶۴۰۰ نفر در پرتغال به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۴۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدها آتش‌نشان برای اطفای حریق جنگلی در پرتغال بسیج شدند

رئیس جمهوری که بدون محافظ با شلوارک و ماسک در صف ایستاد

نجات مهاجران از دریا؛ مالت دیگر عملیات نجات را تضمین نمی‌کند