نصب دوربین حرارتی در فرودگاه بلگراد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

نصب دوربین حرارتی در فرودگاه بلگراد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت صربستان روز چهارشنبه ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) اعلام کرد به منظور مقابله با شیوع ویروس جدید کورونا، مسافران ورودی به این کشور را در فرودگاه بلگراد توسط دوربین‌های حرارتی کنترل خواهد کرد.

آگهی

دولت صربستان روز چهارشنبه ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) اعلام کرد به منظور مقابله با شیوع ویروس جدید کورونا، مسافران ورودی به این کشور را در فرودگاه بلگراد، پایتخت، توسط دوربین‌های حرارتی کنترل خواهد کرد.

مقامات وزارت بهداشت صربستان گفته اند این دوربین ها که در فرودگاه نیکلا تسلا در پایتخت این کشور نصب می شوند، با رصد دمای بدن مسافران ماموران را قادر خواهند ساخت تا آنهایی را که احتمالا به ویروس کورنا مبتلا هستند در ابتدای ورود به این کشور شناسایی و قرنطینه کنند.

ویروس جدیدی به نام کرونا که برای نخستین بار ابتلا به آن در چین گزارش شده است، تا کنون جان دست‌کم ۱۷ نفر را گرفته و صدها نفر دیگر را آلوده کرده است. این ویروس باعث عفونت شدید در دستگاه تنفسی می شود و مسری است.

هنوز موردی از فرد مبتلا به ویروس در صربستان مشاهده نشده است. هزاران چینی در صربستان به زندگی و کار مشغول هستند و تنها در سال گذشته یکصد هزار گردشگر چینی از این کشور بازدید کردند.

زلاتیبور لونکار، وزیر بهداشت صربستان، گفته است افراد تب دار قرنطینه خواهند شد و برای این که تحت نظر باشند به کلینیک بیماریهای عفونی انتقال خواهند یافت.

در خارج از آسیا، ایالات متحده اولین کشوری است که مورد ابتلا به این ویروس را در بیمارانی که اخیراً از شهر ووهان چین برگشته گزارش کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت: هنوز وضعیت جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا اضطراری نیست

شیوع ویروس مرموز در چین؛ اولین مورد در آمریکا ثبت شد

میلیاردر اماراتی برای همکاری با داماد ترامپ در پروژه‌ای در صربستان، املاک خود در بلاروس را می‌فروشد