حمله با کوکتل مولوتوف به تهیه کننده برزیلی فیلمی که مسیح را همجنسگرا نشان داد

حمله با کوکتل مولوتوف به تهیه کننده برزیلی فیلمی که مسیح را همجنسگرا نشان داد
Copyright NETFLIX
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه نتفلیکس «اولین وسوسه مسیح» را ۳ هفته پیش منتشر کرد.

آگهی

دفتر یک شرکت تولید ویدیوهای فکاهی در برزیل که فیلمی با عنوان «اولین وسوسه مسیح» را برای شبکه نتفلیکس تهیه کرده بود، روز سه‌شنبه با کوکتل مولوتوف مورد حمله قرار گرفت. کسی در جریان این حادثه آسیب ندیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت یوتیوب محور«پورتا دوس فوندوس» در ریو دو ژانیرو، روز سه‌شنبه هدف این حمله قرار گرفت. پورتا دوس فوندوس با محکوم کردن این میزان از خشونت ابراز امیدواری کرده است که مسئولان این حمله بازداشت و مجازات شوند.

در فیلم فکاهی ۴۶ دقیقه‌ای «اولین وسوسه مسیح» عیسی ناصری به‌عنوان یک همجنسگرا به تصویر کشیده شده است. نام این فیلم یادآور رمان مشهور نیکوس کازانتاکیس با نام «آخرین وسوسه مسیح» است که بعدا مارتین اسکورسیزی فیلمی با همین نام را کارگردانی کرد.

از زمان انتشار «اولین وسوسه مسیح» در نتفلیکس در سوم دسامبر، موجی از اعتراض و مخالفت با این رسانه در میان اوانجلیست‌ها (مسیحیان انجیلی) برزیل و برخی کاتولیک‌های این کشور به راه افتاده است. 

صدها هزار برزیلی با امضای یک طومار اینترنتی خواستار حذف این فیلم از نتفلیکس شده‌اند. از سوی دیگر سراسقف ایالت پرنامبوک برزیل گفته که یک نیروی شیطانی شبکه نتفلیکس را تسخیر کرده است.

دولت راست‌گرای کنونی برزیل روابط بسیار نزدیکی با کلیسای اوانجلیست دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای رئیس جمهوری برزیل: دی‌کاپریو پول می‌دهد تا جنگل‌های آمازون را آتش بزنند

تبلیغ ضد مسیحیت و یهودیت حزب عدالت و توسعه در شهر قونیه ترکیه

پاپ: مسیحیان به جای تبلیغ دین با مسلمانان دوستی کنند