پرونده روزنامه‌نگار مقتول؛ نخست وزیر مالت استعفاء می‌دهد

پرونده روزنامه‌نگار مقتول؛ نخست وزیر مالت استعفاء می‌دهد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزف موسکات گفته است که از مقامات حزب کارگر خواهد خواست تا رهبر جدیدی را برای این حزب انتخاب کنند. به گفته نخست وزیر مالت روند جایگزینی وی روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) آغاز خواهد شد.

آگهی

جوزف موسکات، نخست وزیر مالت روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند.

این تصمیم نخست وزیر مالت در حالی اتخاذ شد که فشارها بر دولت وی بر سر پرونده تحقیق در مورد قتل یک روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته بود.

دستگاه قضایی مالت روز شنبه علیه یکی از تجار سرشناس این کشور که با وزرای دولت جوزف موسکات و مقامات ارشد دولتی در رابطه بوده اعلام جرم کرد. یورگن فنک در ارتباط با قتل دافنه کاروآنا گالیتزیا، روزنامه‌نگاری که در مورد فساد مالی در مالت تحقیق می‌کرد تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

دافنه کاروآنا گالیتزیا در روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) سال ۲۰۱۷ بر اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی خانه‌اش کشته شد. او وبلاگ پربیننده‌ای داشت که در آن فساد مالی سیاستمداران بلند پایه از جناح‌های مختلف را افشا می‌کرد.

جوزف موسکات گفته است که از مقامات حزب کارگر خواهد خواست تا رهبر جدیدی را برای این حزب انتخاب کنند. به گفته نخست وزیر مالت روند جایگزینی وی روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) آغاز خواهد شد. او همچنین از تلاش‌های «مسئولانه» خود طی دو سال گذشته برای رسیدگی به پرونده قتل دافنه کاروآنا گالیتزیا سخن گفت. جوزف موسکات با این حال پذیرفت که برخی از تصمیمات دولت او می توانست «بهتر» اتخاذ شود.

برخی از مخالفان دولت مالت ضمن انتقاد از جوزف موسکات خواستار استعفای فوری وی شدند.

هزاران نفر نیز روز یکشنبه در تظاهراتی ضددولتی در والتا، پایتخت مالت شرکت کرده بودند. خانواده دافنه کاروآنا گالیتزیا در صف اول این تظاهرات حضور داشتند.

اعضای خانواده این روزنامه نگار مقتول تاکنون واکنشی به تصمیم جوزف موسکات برای کناره گیری از سمت خود نشان نداده‌اند.

یورگن فنک، تاجر ۳۸ ساله روز شنبه به اتهام مشارکت در قتل دافنه کاروآنا گالیتزیا تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. او این اتهام را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر کشور مالت که آنگلا مرکل را با هیتلر مقایسه کرده بود استعفا داد

مالت؛ دو خاندان سعودی با پرداخت میلیون‌ها یورو گذرنامه اروپایی خریده‌اند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد