نتایج یک تحقیق علمی: کم‌خوابی و پرخوابی خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج یک تحقیق علمی: کم‌خوابی و پرخوابی خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اختلالات خواب بجز با مساله بیماری‌های قلبی-عروقی با احتمال ابتلاء به چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا نیز رابطه دارد.

آگهی

خواب کافی حافظ سلامت قلب است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مدت زمان خواب می‌تواند بر میزان خطر حمله قلبی اثر بگذارد.

نتایج یک تحقیق که بر روی بیش از ۴۶۰ هزار نفر در سنین ۴۰ تا ۶۹ سالگی در ایالات متحده انجام و در مجله علمی دانشکده قلب و عروق آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد میان زمان خواب و خطر حمله قلبی رابطه قابل توجهی وجود دارد.

در این پروژه با بررسی سوابق پزشکی و تجزیه و تحلیل عادات خواب این افراد دریافتند که خطر حمله قلبی در کسانی که به طور معمول کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند، در مقایسه با کسانی که بین ۶ تا ۹ ساعت می‌خوابند، ۲۰ درصد بیشتر است. همچنین افرادی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند ۳۴ درصد بیشتر در خطر سکته قلبی هستند.

محققان همچنین دریافتند که تنطیم زمان خواب بین ۶-۹ ساعت در شب برای کسانی که سابقه ژنتیکی بالایی در ابتلاء به بیماری‌های قلبی دارند خطر سکته قلبی در آنها را ۱۸ درصد کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تاکنون تحقیقات بسیاری در مورد خواب و سلامت انسان صورت گرفته اما باید توجه داشت که رابطه میان خواب و سلامت قلب و عروق علت و معلول نیستند، بلکه به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی بر یکدیگر اثر می‌گذارند. اختلالات خواب با بیماری‌های دیگری از جمله احتمال ابتلاء به چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا نیز رابطه دارد.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده (سی‌دی‌سی) بیش از یک سوم بزرگسالان در این کشور کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند.

بیماری‌های قلبی-عروقی مهم‌ترین عامل مرگ و میر در جهان به خصوص کشورهای غربی است. برای کاهش میزان مرگ و میر زودرس ناشی از این بیماری‌ها، باید به مسائلی چون عادات زندگی از جمله رژیم غذایی، تحرک و خواب افراد در این کشورها توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترمیم آسیب های بافت قلب پس از سکته با ژل قابل تزریق

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

توصیه به «شمارش گوسفند» هنگام بی‌خوابی از کجا می‌آید؟