پاپ: تولید کنندگان سلاح باعث جنگ می‌شوند اما مهاجران را نمی‌پذیرند

پاپ: تولید کنندگان سلاح باعث جنگ می‌شوند اما مهاجران را نمی‌پذیرند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در جمع ۴۰ هزار نفر از پیروان کلیسای کاتولیک در میدان سن پیترو از تجارت سلاح در جهان انتقاد کرد.

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان روز یکشنبه از کشورهایی که به گفته وی با تولید سلاح به جنگ‌ها در جهان دامن می‌زنند اما آوارگان و پناهجویان مناقشات نظامی را نمی‌پذیرند، انتقاد کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانش گفت: «جنگ‌ها تنها در برخی مناطق جهان روی می‌دهند، با این حال سلاح‌های جنگی در مناطقی از جهان تولید می‌شوند که بعدا از پذیرش پناهجویانی که به دلیل وقوع جنگ آواره شده‌اند سر باز می‌زنند.»

دفاع از پناهجویان و مهاجران به یکی از محورهای اصلی سخنرانی‌های پاپ فرانسیس تبدیل شده است. او از منتقدان سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رهبران عوامگرای اروپایی محسوب می‌شود.

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در جمع ۴۰ هزار نفر از پیروان کلیسای کاتولیک در میدان سن پیترو از تجارت سلاح در جهان نیز انتقاد کرد. شماری از پناهجویان و موسسه‌های مدافع آنها در جمع شرکت کنندگان در مراسم روز یکشنبه در واتیکان بودند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در بخشی از سخنان خود از جنبه «نخبه گرای» جهان امروز انتقاد کرد. به گفته وی جهان هر روز جایی «نخبه گراتر و بی‌رحم‌تر نسبت به کسانی می‌شود که طرد شده‌اند.»

وی از پیروان کلیسای کاتولیک خواست به افرادی که طرد شده‌اند «کمک» کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ در سال نو:‌ زنان میانجیان صلح اند و باید در تصمیم‌گیری‌ها باشند

شورای کشورهای اروپایی وضعیت مهاجران در یونان را «مبارزه برای بقا» توصیف کرد

اهدای مجسمه‌ای از فالکلند به پاپ فرانسیس؛ حرکتی نمادین برای صلح