انتقادها از گوگل برای ارائه نتایج بی‌ربط به هنگام جستجوی آتش‌سوزی آمازون

آتشسوزی جنگل های آمازون
آتشسوزی جنگل های آمازون Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که حدود سه هفته است جنگل‌های آمازون در آتش می‌سوزند، منتقدان وبسایت گوگل را به دلیل ارائه نتایج نامربوط به این آتش‌سوزی مقصر بی‌توجهی عمومی دانسته‌اند.

آگهی

جنگل‌های آمازون در برزیل که به «ریه تنفسی زمین» شهرت دارند برای تقریبا سه هفته است که گرفتار آتشسوزی شدهاند. عظمت آتش سوزی که در نوع خود بی‌سابقه گزارش شده به حدی است که دود حاصل از آن را می‌توان از ایستگاه بین المللی فضایی مشاهده کرد. با این حال علیرغم وسعت این حادثه که وضعیتی اضطراری را برای حیات در کره زمین به وجود آورده است، رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند.

اکنون منتقدان، وبسایت گوگل را به دلیل ارائه نتایج نامربوط به آتش سوزی از مقصران این بی‌توجهی عمومی دانسته‌اند. دلیل این امر نحوه عملکرد این موتور جستجو در قبال وضعیت نمایش جستجوهای کاربران در مورد آتش سوزی آمازون است.

در واقع اگر همین الان به سایت جستجوگر گوگل بروید و عبارت Amazon fire (به معنای آتش سوزی آمازون) را جستجو کنید، احتمالا آنچه خواهید دید تبلیغات تبلت‌های الکترونیک موسوم به آمازون فایر خواهند بود.

جستجوهای دیگر با مضمونی مشابه نیز تصاویری از محصولات آمازون را به بیننده نشان می‌دهد به‌طوری که اولین تصویر مرتبط با آتش سوزی در صفحه دوم گوگل نمایان می شود.

منتقدان می‌گویند گوگل با ترجیح تبلیغات محصولات تجاری به فجایع زیست محیطی، کاربران اینترنت را از واقعیت‌های نگران‌کننده جهان به دور نگاه داشته است.

بنابر اعلام سازمان حوادث غیرمترقبه برزیل، آتش‌سوزی جنگل‌های این کشور در قیاس با همین مدت در سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.

رئيس ستاد مشترک ارتش برزیل روز شنبه اعلام کرد که ۴۴ هزار سرباز در منطقه آمازون شمالی مستقر هستند که برای خاموش کردن آتش در دسترس قرار دارند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد با دعوت از جامعه جهانی به تلاش برای «نجات» آمازون نسبت به این رویداد شدیدا ابراز نگرانی کرده است.

سازمان جهانی هواشناسی نیز روز پنج‌شنبه این حریق را یک «بحران بین‌المللی» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رییس بزرگ قبیله‌ کایاپو از رهبران جهان کمک خواست

آمازون در آتش؛ دعوای رهبران برزیل و فرانسه

۵ نکته که باید درباره قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا دانست