پرتغال صدور روادید برای اتباع ایرانی را به حالت تعلیق درآورد

پرتغال صدور روادید برای اتباع ایرانی را به حالت تعلیق درآورد
Copyright عکس از ایلنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دلیل تعلیق صدور ویزا برای اتباع ایرانی «مسائل امنیتی» اعلام شده است.

آگهی

آگوستو سانتوس سیلوا، وزیر خارجه پرتغال روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور صدور روادید برای اتباع ایرانی را به حالت تعلیق درآورده است.

دلیل تعلیق صدور ویزا برای اتباع ایرانی «مسائل امنیتی» اعلام شده است. بنا به اعلام وزیر خارجه پرتغال تصمیم کشورش با روابط دوجانبه با ایران در ارتباط نیست.

آگوستو سانتوس سیلوا در جلسه یکی از کمیته های پارلمان پرتغال در پاسخ به پرسشی در مورد تعلیق صدور ویزا برای اتباع ایرانی گفت: «بله ما آن را به دلایل امنیتی تعلیق کرده ایم. من دیرتر به صورت غیرعلنی در این مورد توضیح خواهم داد.»

وزیر خارجه پرتغال بدون اشاره به زمان اتخاذ تصمیم در مورد تعلیق صدور روادید برای اتباع ایرانی افزود: «پرتغال ورود به خاک خود را شوخی نمی گیرد.»

جلسه این کمیته پارلمانی بعد از حدود دو ساعت به صورت غیرعلنی ادامه پیدا کرد.

یکی از نمایندگان پارلمان پرتغال که از آگوستو سانتوس سیلوا در مورد تعلیق صدور ویزا برای اتباع ایرانی سوال پرسیده بود می گوید: «ما اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه صدور ویزا برای ایرانی ها برای مدت دو یا سه هفته به حالت تعلیق در آمده است و می خواستیم از صحت این خبر اطمینان حاصل کنیم.»

وزیر خارجه پرتغال پس از جلسه کمیته پارلمان این کشور درباره تعلیق صدور روادید برای اتباع ایرانی تاکید کرد که این امر ارتباطی با رابطه بین لیسبون و تهران ندارد. وی بر جنبه «موقتی» این تصمیم تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که صدور ویزا برای اتباع ایرانی بار دیگر از سر گرفته شود.

سفارت ایران در لیسبون تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصاب رانندگان کامیون‌های سوخت‌رسانی، پرتغال را به بحران کشاند

پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی پرتغال همزمان با موفقیت چشمگیر راست‌گرایان افراطی

رای دهندگان پرتغالی در انتخابات پارلمانی با نتیجه‌ای نامعلوم به پای صندوق‌ می‌روند