اقدامی نادر؛ حمایت رسانه‌های روسیه از خبرنگاری که مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفت

اقدامی نادر؛ حمایت رسانه‌های روسیه از خبرنگاری که مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایوان گولونوف یک خبرنگار مشهور و آزاد روس است که در رسانه‌های مختلفی از جمله در پایگاه خبری مدوزا که در لتونی مستقر است، می‌نویسد.

آگهی

رسانه‌های روسیه از خبرنگاری که توسط نیروهای پلیس این کشور مورد ضرب و شتم قرار گرفت، حمایت کردند.

در اتفاقی نادر سه روزنامه ودوموستی، آر بی سی و کامرسانت روز دوشنبه در صفحات خود از ایوان گولونوف، خبرنگار تحقیق حمایت کردند.

این سه روزنامه در بیانیه مشترکی که روز دوشنبه ۱۰ ژوئن منتشر کردند ضمن ابراز نارضایتی درباره وضعیت پیش آمده برای این خبرنگار، خواستار بررسی دقیق نحوۀ عملکرد پلیس در زمان بازداشت گولونوف شدند.

آقای گولونوف که یک روزنامه نگار آزاد است و در رسانه‌های مختلفی از جمله سایت مدوزا که در لتونی مستقر است، قلم می‌زند روز جمعه ۷ ژوئن به اتهام حمل «مقدار زیادی مواد مخدر» به دست پلیس بازداشت شده بود. 

پاول چیکوف، وکیل گولونوف با تأیید این خبر در کانال تلگرامش نوشت که موکل او روز شنبه ۸ ژوئن به دلیل ضربه‌هایی که از روز گذشته تاکنون بر بدنش وارد شده، به بیمارستان منتقل شده است. 

بر اساس مدرکی از پلیس که این وکیل منتشر کرده، خبرنگار روس متهم است که قصد داشته مقادیر زیادی کوکائین و مفدرون قاچاق کند. این در حالیست که این روزنامه‌نگار ۳۶ ساله در ماه‌های اخیر مورد تهدید مداوم قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:خبرنگار بازداشتی در روسیه با علائم کتک و کوفتگی به بیمارستان منتقل شد

گالینا تیمچنکو، مدیر مسئول رسانه مدوزا با ذکر اینکه گولونوف اخیرا به دلیل تحقیق در مورد یک پرونده از سوی افرادی ناشناس تهدید شده بود، گفت: «ما مطمئن هستیم که ایوان گولونوف بی‌گناه است. از این گذشته، دلایلی داریم که نشان می‌دهد او به دلیل انجام فعالیت تحقیقی در چهارچوب کار روزنامه‌نگاری مورد پیگرد قرار گرفته است.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته گذشته در این خصوص گفته بود که ولادمیر پوتین با دقت تمام جزئيات این پرونده را مد نظر دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۳۰ سال از تشکیل زنجیره انسانی در کشورهای حوزه دریای بالتیک گذشت

تهدید خبرنگارانی که درباره سلاح‌های فرانسوی در جنگ یمن افشاگری کردند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند