حمله نتانیاهو به ایران در مراسم یادبود قربانیان هولوکاست

بنیامین نتانیاهو در مراسم بزرگداشت قربانیان هولوکاست
بنیامین نتانیاهو در مراسم بزرگداشت قربانیان هولوکاست Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مراسم گرامیداشت ۶ میلیون قربانی یهودی جنگ جهانی دوم گفت در مقابل تهدیدهای ایران به نابودی اسرائیل، این کشور «گردنش را برای کشتار شدن تقدیم نخواهد کرد».

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مراسم گرامیداشت ۶ میلیون قربانی یهودی جنگ جهانی دوم گفت در مقابل تهدیدهای ایران به نابودی اسرائیل، این کشور «گردنش را برای کشته شدن تقدیم نخواهد کرد».

واژه هلوکاست که به واقعه کشتار یهودیان توسط آلمان نازی اطلاق می‌شود، در اصل کلمه‌ای عبری و به معنای قربانی کردن حیوان بر اساس سنت یهودی است.

آقای نتانیاهو با تشکر از دونالد ترامپ برای خروج از توافق «خطرناک» هسته‌ای گفت: «ایران شب و روز تهدید به نابودی ما می‌کند. ما این تهدیدها را نادیده نمی‌گیریم اما مرعوب آن‌ها هم نمی‌شویم.»

او ادامه داد: «سیاست ما در قبال ایران مشخص است. در بعد نظامی جلوگیری از تلاش‌های ایران برای استقرار نظامی در نزدیکی مرزمان. و در بعد سیاسی فشار، فشار و باز هم فشار.»

بیشتر بخوانید:

بنیامین نتانیاهو به انتشار کاریکاتوری با مضمون «یهودستیزانه» در روزنامه نیویورک تایمز واکنش نشان داد.

نخست‌وزیر اسرائیل که در مراسم رسمی روز یادبود هولوکاست حاضر شده بود همچنین نسبت به «رواج یهودستیزی» هشدار داد و گفت: «راست افراطی، چپ افراطی و اسلام افراطی تنها در یک چیز مشترکند: نفرت از یهودیان.»

نتایج یک تحقیق تازه که روز گذشته توسط مرکز مطالعات دانشگاه کانتور تل‌آویو منتشر شده است نشان می‌دهد حملات یهودستیزانه در سال ۲۰۱۸ جهان ۱۳ درصد افزایش داشته‌‌اند. این افزایش در فرانسه ۷۴ درصد و در آلمان ۷۰ درصد بوده است.

آقای نتانیاهو همچنین با اشاره به کاریکاتوری با مضمون «یهودستیزانه» که به تازگی در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده بود گفت: «ما از انتقاد منطقی از اسرائیل حرف نمی‌زنیم. اما بدگویی سازمان‌یافته و آمیخته به دروغ که به طور فزاینده‌ای مشروعیت دولت یهود را زیر سوال می‌برد. این یک دورویی غیرقابل تحمل است و پذیرفتنی نیست.»

روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته پس از آنکه متهم شد در کاریکاتوری از دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو مضامین «یهودستیزانه» به کار برده است، با انتشار یک پیام عذرخواهی آن را از روی صفحه خود حذف کرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گسترش یهودی‌ ستیزی در اروپا؛ زخم قدیمی سر باز می‌کند

افزایش یهودستیزی در اروپا؛ راستهای افراطی مقصرند یا مسلمانان؟

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم