نتیجه یک تحقیق: بسیاری از مردم جهان دیگر به دموکراسی باور ندارند

نتیجه یک تحقیق: بسیاری از مردم جهان دیگر به دموکراسی باور ندارند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پژوهش مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که خشم از نخبگان سیاسی، نارضایتی از وضع اقتصادی و تغییرات اجتماعی باعث شده است میزان ناخرسندی شهروندان از ساز و کار دموکراسی افزایش یابد.

آگهی

نتیجه یک تحقیق بین المللی جدید نشان می دهد که بسیاری از شهروندان در کشورهای مختلف جهان از ساز و کار نظام دموکراسی در کشورشان ناراضی هستند.

پژوهش مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) نشان می دهد که خشم از نخبگان سیاسی، نارضایتی از وضع اقتصادی و تغییرات اجتماعی باعث شده است میزان ناخرسندی شهروندان از ساز و کار دموکراسی افزایش یابد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

این اندیشکده آمریکایی سال گذشته نظرات شهروندان ۲۷ کشور را در مورد ساز و کار نظام سیاسی کشورشان جویا شد. بنا به نتیجه این تحقیق بیش از نیمی از شهروندان این کشورها از نتیجه اعمال کنشگران در نظام دموکراسی ناراضی هستند. بسیاری از شهروندان نخبگان سیاسی کشورشان را افرادی «فاسد» و «بی توجه» به مشکلات عموم مردم می دانند.

طبق نتیجه این پژوهش ۵۴ درصد شهروندان سیاستمداران را افرادی بلحاظ مالی «فاسد» می دانند. این رقم در یونان به ۸۹ درصد و در آمریکا به ۶۹ درصد می رسد.

از سوی دیگر ۵۱ درصد پاسخ دهندگان به پرسشهای محققان اندیشکده پیو اعلام کرده اند که از عملکرد نظام دموکراسی در کشورشان ناراضی هستند.

بسیاری از تحلیلگران در سال های اخیر از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، رای به برکسیت در همه پرسی بریتانیا، جنبش جلیقه زردها در فرانسه و اقبال به احزاب افراطی در کشورهای اروپایی به عنوان نشانه هایی از ناخرسندی عمومی از عملکرد نظام دموکراسی یاد کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج نظرسنجی تازه از محبوبیت کم سیاست خارجی آمریکا در نگاه مردم جهان

نتیجه یک نظرسنجی؛ بسیاری از مردم جهان معتقدند دموکراسی رو به زوال است

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین