رئيس جمهوری سابق پرو با شلیک گلوله به گردن خودکشی کرد

رئيس جمهوری سابق پرو با شلیک گلوله به گردن خودکشی کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلن گارسیا با مشاهده مامورانی که برای دستگیری او آمده بودند، خودکشی کرد و فورا به بیمارستان منتقل شد اما تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتن او بی نتیجه بود.

آگهی

آلن گارسیا، رئيس جمهوری سابق پرو در حضور افسران پلیس با شلیک گلوله به گردن خودکشی کرد.

آلن گارسیا که به اتهام فساد مالی تحت پیگرد قانونی قرار دارد روز چهارشنبه در مواجهه با افسران پلیس که برای بازداشت او مراجعه کرده بودند به گردن خود شلیک کرد.

آقای گارسیا به جرم دریافت رشوه‌ و فساد مالی تحت تعقیب قرار داشت. رئیس جمهوری سابق و ۶۹ ساله پرو به دنبال این حادثه از مقابل منزلش در لیما پایتخت پرو به بیمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید:صدور فرمان عفو آلبرتو فوجیموری توسط رئیس جهموری پرو

گارسیا بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت اما تلاش پزشکان بی نتیجه بود و پس از ساعاتی درگذشت.

آقای گارسیا متهم است که از یک شرکت ساخت تاسیسات ریلی برزیلی به نام اودبرشت رشوه گرفته است. او البته همواره این اتهام را رد کرده است.

آلن گارسیا دو بار بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ رئیس جمهوری پرو بوده است. وی که سال گذشته به دلیل اتهامات مالی ممنوع‌الخروج شده بود، از دولت اروگوئه درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود که با مخالفت مونته ویدئو مواجه شده بود.

طرفداران آقای گارسیا بلافاصله پس از شنیدن خبر خودکشی او مقابل بیمارستان جمع شدند و بعد از اطلاع از درگذشت گارسیا، غمگین و محزون شدند.

اتهامات مالی روسای جمهوری در کشور پرو اتفاق تازه‌ای نیست و هر چهار رئيس جمهور قبلی این کشور به دلیل پرونده‌های مشابه در مضان اتهام هستند.

در دسامبر ۲۰۱۷ آلبرتو فوجیموری، رئیس جمهوری پیشین پرو که به اتهام نقض حقوق بشر، تشکیل جوخه‌های مرگ و کشتار غیرنظامیان در زندان بسر می‌برد با دستور پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهوری وقت پرو از زندان آزاد شد.

در ادامه خود پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهور قبلی پرو نیز به دلیل اتهامات مالی و دریافت رشوه از همین شرکت اودبرشت بازداشت و زندانی شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان پرویی در پی عفو آلبرتو فوجیموری به خیابان‌ها آمدند

بحران سیاسی در پرو: پارلمان به هیات دولت رای اعتماد نداد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد