صدها الجزایری‌ استعفای بوتفلیقه را جشن گرفتند

صدها الجزایری‌ استعفای بوتفلیقه را جشن گرفتند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها نفر از شهروندان الجزایری با در دست داشتن پرچم این کشور شامگاه سه‌شنبه دوم آوریل به خیابان‌های الجزیره پایتخت این کشور آمدند و استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه، ریس‌جمهوری این کشور را جشن گرفتند.

آگهی

صدها نفر از شهروندان الجزایری شامگاه روز سه‌شنبه سوم آوریل پس از اعلام خبر استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس‌جمهوری این کشور به خیابان‌ها آمدند و کناره‌گیری او از قدرت را جشن گرفتند. بوتفلیقه بیست سال بر صندلی ریاست جمهوری این کشور تکیه زده بود و حالا به دنبال فشار مخالفان و نیروهای نظامی در این کشور در هفته‌های اخیر از قدرت کناره‌گیری کرد.

شهروندان الجزایری شب گذشته ماشین‌های شان را در خیابان‌های الجزیره پایتخت این کشور پارک کرده، بیرون آمده و با در دست داشتن پرچم کشورشان به جشن و پایکوبی پرداختند.

بوتفلیقه ۸۲ ساله در شرایطی شامگاه سه‌شنبه ۲ آوریل ۲۰۱۹ از سمت خود کناره‌گیری کرد که در هفته‌های گذشته از سوی مخالفان برای استعفای خود تحت فشار قرار گرفته بود.

طرفداران بوتفلیقه مردم این کشور را از مخالفت و شورش علیه او باز داشته و نسبت به بازگشت کشورشان به روزهای تیره و تار دهه ۹۰ میلادی و کشته شدن ۲۰۰ هزار نفر در جنگ داخلی هشدار داده بودند. آنها همچنین سناریوی دیگری را پیش روی مخالفان بوتفلیقه ترسیم کرده بودند، اینکه احتمال دارد الجزایر به سرنوشت سوریه دچار شده و این کشور نیز به جنگی بلند مدت و هشت ساله دچار شود که نتیجه‌اش جز تخریب کشور نخواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال در تظاهرات اخیر مخالفان در الجزایر تنها یک پیرمرد ۶۰ ساله به دنبال سکته قلبی درگذشت و اغلب تظاهرات به شکل مسالمت‌آمیز برگزار شد. حتی مخالفان ریس‌جمهوری الجزایر پیش از رفتن به خانه‌ها خیابان محل برگزاری تظاهرات را تمیز می‌کردند.

بوتفلیقه از سال ۲۰۱۳ به دنبال سکته مغزی کمتر در انظار عمومی ظاهر شد. او با وجود ناتوانی جسمانی کماکان صندلی قدرت را ترک نکرد. حالا پس از بیست سال از حضور او بر کرسی ریاست‌جمهوری الجزایر این کشور صبحگاهی بدون بوتفلیقه را شروع کرده است.

بیشتر بخوانید:

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر از سمت خود استعفاء داد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر تعیین شد

مردم الجزایر به چه اعتراض می‌کنند؟

کشورهای اسلامی چگونه سلطه خود را بر بازار جهانی شراب از دست دادند؟