انفجار خط لوله گاز در مسیر اهواز-ماهشهر؛ ۵ نفر کشته و ۶ تن مصدوم شدند

انفجار خط لوله گاز در مسیر اهواز-ماهشهر؛ ۵ نفر کشته و ۶ تن مصدوم شدند
Copyright عکس از ایسنا(رضا سلیمانی روزبهانی)
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه وقوع انفجار خط لوله گاز در مسیر آزاد راه اهواز به ماهشهر واقع در منطقه برومی موجب کشته شدن ۵ نفر و مصدومیت ۶ تن شد.

آگهی

حدود ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه وقوع انفجار خط لوله گاز در مسیر آزاد راه اهواز به ماهشهر واقع در منطقه برومی موجب کشته شدن ۵ نفر و مصدومیت ۶ تن شد.

علی تراب پور، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به خبرگزاری ایسنا گفت که از حدود ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه تماس‌های شهروندان با سامانه امدادی ۱۲۵ از نشت گاز در خطوط لوله های گاز در مسیر آزاد راه اهواز به ماهشهر واقع در منطقه برومی حکایت داشت.

به گفته او تیم‌های امدادی با وجود اعزام سریع، پس از انفجار به منطقه رسیده‌اند. آقای تراب پور همچنین آتش گرفتن پنج دستگاه خودرو از جمله یک دستگاه پاترول را تایید کرد.

اما جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز به خبرگزاری ایرنا خبر داده که در جریان این حادثه چهار خودروی عبوری از جمله یک دستگاه پراید، یک دستگاه سمند، یک تانکر حمل آب و یک دستگاه اتوبوس در این حادثه منهدم شده‌اند که اتوبوس فاقد مسافر بوده ولی راننده آن زخمی شده است.

به گفته او در این حادثه افزون بر پنج نفر کشته و ۶ نفر نیز مصدوم شده‌اند. فرماندار اهوار ساعت وقوع حادثه را ساعت ۹:۴۵ دقیقه و محل وقوع آن را در ۲۰۰ متری جاده اهواز ماهشهر اعلام کرد.

هر چند که مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، زمان حادث شدن انفجار را ساعت ۱۰:۱۰ روز پنجشنبه را اعلام کرده است.

عکس از ایسنا(رضا سلیمانی روزبهانی)
انفجار خط لوله گاز اهواز به رامهرمزعکس از ایسنا(رضا سلیمانی روزبهانی)

فرماندار اهواز همچنین تاکید کرده که این حادثه خرابکارانه و تروریستی نبوده و نشت گاز تنها عامل وقوع آن بوده است. رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان نیز ارتباط این انفجار را با عبور کاروان یا خودروهای حامل زائران راهیان نور را رد کرده است.

طبق اعلام شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران، آتش‌سوزی خط لوله مهار شده و تردد در جاده اهواز به ماهشهر که برای ایمن‌سازی مسدود شده بود، در جریان است.

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان به خبرگزاری ایسنا گفته که علت اصلی وقوع این حادثه مرگبار، فرسودگی خط لوله میعانات گازی تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بوده است.

بیشتر بخوانید:آتش سوزی در خط لوله نفت مکزیک جان ۶۶ نفر را گرفت

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار گاز در یک شهرک مسکونی مشهد ۱۰ کشته برجای گذاشت

ایران بدنبال انفجار در خط لوله ‎نفت بحرین؛ اتهامات منامه فرافکنی است

سه کشته در جریان انفجار خط لوله نفت در نیجریه