با گرانترین شکلات جهان آشنا شوید

با گرانترین شکلات جهان آشنا شوید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برخی از مردم می‌گویند که شکلات غذای عشق است و هیچ چیزی به اندازه شکلات دهن آدم را آب نمی‌اندازد. اینجا باری است برای سِرو شکلات توآک که این روزها یکی از گرانترین خوردنی‌های لذت‌بخش در جهان به شمار می‌آید. به نظر شما قیمت هر گرم از این شکلات چقدر است؟

آگهی

برخی از مردم می‌گویند که شکلات غذای عشق است و هیچ چیزی به اندازه شکلات دهن آدم را آب نمی‌اندازد. اینجا باری است برای سِرو شکلات توآک که این روزها یکی از گرانترین خوردنی‌های لذت‌بخش در جهان به شمار می‌آید، آن هم با قیمت ۴۰۰ پوند برای۵۰ گرم شکلات.

توآک مدعی است در حالی گرانترین شکلات جهان به شمار می‌آید که از جعبه نگین‌دار یا بسته‌بندی از جنس طلا استفاده نمی‌کند. در واقع این کاکائو از یک درخت کاکائوی خیلی خاص برداشت می‌شود و برای تولید آن از روش‌های تولیدکنندگان شراب در فرانسه الهام گرفته شده است.

جیمز لو کومپت، مدیر عامل شکلات توآک می‌گوید: «در واقع ماموریت ما در توآک این است که بتوانیم شکلات خاصی را به خوبی شراب‌ها و ویسکی‌های درجه یک ارتقا دهیم و شکلات به شکلی ارایه شود که حس مردم درگیر شده و به آنها تجربه تازه‌ای از چشیدن شکلات دست دهد.»

او می‌افزاید: «توآک می‌خواهد عاشقان شکلات همانطوری درباره شکلات مورد علاقه‌شان فکر کنند که عاشقان شراب درباره جزییاتی چون انگور، فضای مناسب شراب‌اندازی و حتی بطری‌های شراب.»

در ساخت و ساز این شکلات گرانقیمت همچنین به سبک ساخت شراب‌های قدیمی به مساله سن و سال شکلات هم توجه شده و بنا دارند شکلات‌هایی با ماندگاری بالا تولید شود.

در کاسا گویاسامین در کیتو، پایتخت اکوادور توآک تورهای چشیدن شکلات را میزبانی می‌کند. مراسمی که توآک برای چشیدن شکلات برگزار می‌کند به مراسم چشیدن ویسکی شباهت دارد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸

اروپایی‌ها روزانه چقدر از زمان خود را به خرید کردن اختصاص می‌دهند؟