پلنگ سیاه پس از یک قرن شکار دوربین شد

پلنگ سیاه پس از یک قرن شکار دوربین شد
Copyright تصویر از WILL BURRARD-LUCAS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ثبت این تصاویر در دوربین آنها را مطمئن ساخته که این گونه نادر جانوری کماکان در کنیا ادامه حیات می‌دهد.

آگهی

یک گونه نادر پلنگ سیاه در کنیا پس از یک قرن دوباره شکار دوربین شد. یک گروه زیست شناس ماه‌هاست مشغول انجام مطالعاتی درباره پلنگ سیاهند و ثبت این تصاویر در دوربین آنها را مطمئن ساخته که این گونه نادر جانوری کماکان در کنیا ادامه حیات می‌دهد. پیش از این آخرین مشاهده به تایید رسیده و ثبت شده در یک مجله علمی درباره پلنگ سیاه مربوط به گزارشی در سال ۱۹۰۹ در اتیوپی می‌شود.

ویل‌ بارد لوکاس، عکاسی که توانسته است تصاویر را از این گونه نادر پلنگ با دوربینش به ثبت برساند در این باره به رویترز گفت: «سوژه حیرت‌آوری برای عکاسی در شب.»

ویل بارد لوکاس این عکس را در ژانویه ۲۰۱۹ از پلنگ سیاه کنیا شکار کرده است. او درباره نحوه عکاسی از پلنگ سیاه می‌گوید: «دوربین به شکلی تنظیم شده بود که سنسورها بتوانند حیوان را شناسایی کنند و بعد از آن عکاسی و فلش زدن به طور خودکار تنظیم شده بود.»

اخبار مربوط به ثبت تصاویر از پلنگ سیاه نخستین بار در مجله بوم‌شناسی آفریقا منتشر شد. پس از آن یک روزنامه کنیایی ادعا کرد که فیبی اوکال، عکاس این روزنامه در سال ۲۰۱۳ نیز تصاویری از پلنگ سیاه در منطقه مشابهی در کنیا ثبت کرده است. با این حال این تصاویر همان هنوز منتشر نشده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

پژوهشگر باغ وحش سن‌دیگو که در آن منطقه بود تصویر ثبت شده از حیوان را دید و درستی آن را تایید کرد. باغ وحش سن‌دیگو همچنین اعلام کرده که بیشترین جایی که این حیوان تا کنون رویت شده نواحی آسیای جنوب شرقی بوده است. این گربه‌سان به این دلیل پلنگ سیاه نامیده شده که سطوح بیشتری از پوستش از رنگدانه‌های تیره پوشیده شده است.

پلنگ‌ها به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند و در فهرست قرمز اتحادیه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زن‌ کشی در کنیا؛ معترضان بزرگترین تظاهرات تاریخ کشور را علیه خشونت جنسی برپا کردند

تصاویری از آفریقا؛ صدها جوان ماسایی ورود به بزرگسالی را جشن گرفتند

تصاویری از نایروبی؛ در روز ورود ابراهیم رئیسی به کنیا ۶ نفر در اعتراضات کشته شدند