مادورو پس از توافق «طلایی» با اردوغان، به مسکو رفت

مادورو پس از توافق «طلایی» با اردوغان، به مسکو رفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رجب طیب اروغان، رییس جمهوری ترکیه در دیدار اخیرش با نیکولاس مادرو رییس جمهوری ونزوئلا از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور گله کرد. در دیدار اخیر اردوغان در کاراکاس پایتخت این کشور مادرو نیز بر حق ونزوئلا بر صادرات طلا تاکید داشت. آنچه حالا به دنبال تحریم‌های آمریکا با دشواری انجام خواهد پذیرفت.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و نیکولاس مادرو، رییس جمهوری ونزوئلا با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس بر ادامه تجارت طلا تاکید کردند. 

آقای مادورو پس از دیدار با همتای ترک خود کاراکاس را به مقصد مسکو ترک کرد. 

افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک رئیس جمهوری ونزوئلا در زمانی روی می‌دهد که جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا رسما خواستار کناره‌گیری نیکولاس مادورو از قدرت شده است.

در دیدار میان رجب طیب اردوغان و نیکولاس مادورو که در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا برگزار شد، مادورو بر حق ونزوئلا برای صادرات طلا تاکید کرد. آنچه حالا به دنبال تحریم‌های آمریکا با دشواری انجام خواهد پذیرفت. تحریم‌های ماه گذشته آمریکا بر ونزوئلا، صادرات فلزات و طلای این کشور را هدف قرار داده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

تحریم‌های ایالات متحده علیه مقام‌های دولت ونزوئلا به  اتهام فساد در ساختار رسمی این کشور و نقض حقوق بشر وضع شده است.

 روابط میان ترکیه و آمریکا، دو متحد ناتو در حال حاضر پر تنش است. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه پیش دستور ممنوعیت هرگونه خرید و فروش طلا از کشورهای آمریکای لاتین را صادر کرد. این در حالی است که کشور ترکیه امسال بزرگترین خریدار طلای غیر مسکوک طلا از ونزوئلا بوده است.

اردوغان در جریان دیدار با همتای ونزوئلایی خود با انتقاد از تحریم‌های آمریکا گفت که مشکلات سیاسی نمی‌تواند با تنبیه یک ملت به جایی برسد. 

ونزوئلا از تورم شدید رنج می‌برد و این پنجمین سالی است که این کشور کماکان در یک رکورد اقتصادی به سر برده و در تامین دارو و مواد غذایی با مشکل جدی روبه‌رو است. مادارو بارها ایالت متحده را به جنگ اقتصادی علیه این کشور متهم کرده است. اما منتقدان دولت ونزوئلا می‌گویند بحران کنونی نتیجه شکست سیاست‌های چپ‌گرایانه هوگو چاوز در این کشور است.

واردات ۹۰۰ میلیون دلاری در ۹ ماه

درحالیکه اردوغان کمتر به طور مستقیم در سخنانش ایالت متحده را نشانه رفته اما بارها گفته که دوست ما، مادورو با حملات ناعادلانه از سوی کشورهای مشخص و اقدامات خرابکارانه تروریست‌های اقتصادی مواجه است. رئیس جمهوری ترکیه علاقه‌مند است تا روابط تجاری ونزوئلا را توسعه دهد. آمار نشان می‌دهد که تنها در ۹ ماه اول سال، ترکیه ۹۰۰ میلیون دلار از ونزوئلا طلا وارد کرده است. مادرو در یک کنفرانس خبری مشترک با اردوغان روزدوشنبه اعلام کرد که ونزویلا به فروش طلا ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

مادورو با تحریک احساسات چاوز دوستی، قصد برنده شدن دارد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خروج ۸ تن طلای دیگر از بانک مرکزی ونزوئلا

فریاد منتسب به رهبر مخالفان در زندان ونزوئلا: شکنجه‌‎ام می کنند

تحولات در بانک مرکزی ترکیه؛ دلایل استعفای حفیظه ارکان و چشم‌انداز اقتصادی در آستانه انتخابات چیست؟