نقابداران در سوئد ده‌ها خودرو را آتش زدند

آتش زدن ماشین‌ها در گوتنبرگ سوئد
آتش زدن ماشین‌ها در گوتنبرگ سوئد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد این حوادث را «منزجر کننده» خوانده و گفت که رخدادهای اخیر از حیث دقت سازماندهی «تقریبا مشابه یک عملیات نظامی» بوده‌اند.

آگهی

شماری جوان نقاب‌پوش در شهر گوتنبرگ سوئد ده‌ها خودرو را آتش زدند.

استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد این حوادث را «منزجر کننده» خوانده و گفت که رخدادهای اخیر از حیث دقت سازماندهی «تقریبا مشابه یک عملیات نظامی» بوده‌اند.

به گفته سخنگوی پلیس حدود ۱۰۰ دستگاه خودرو طعمه حریق شده‌اند. تا کنون تلفات جانی از این حوادث گزارش نشده است.

مشخص نیست چه چیزی عامل ناآرامی‌های دوشنبه شب بوده است، هرچند این رخدادها در محله‌های با نرخ بیکاری بالا و معضلات اجتماعی ثبت شده است.

شهر گوتنبرگ در غرب سوئد واقع شده است و نواحی اطراف آن که منطقه‌ای صنعتی را شامل می‌شوند، شاهد نرخ بیکاری بالا بوده‌اند.

سوئد در سال ۲۰۱۳ نیز شاهد حوادث مشابهی در شهر استکهلم بود. صدها جوان ساکن محله‌های فقیرنشین حاشیه شهر در اعتراض به کشته شدن یک مرد ۶۹ ساله به دست پلیس دست به آتش‌زدن خودروها و تخریب فروشگاه‌ها زدند.

نگرانی‌های عمومی درباره گروه‌های تبهکار و گسترش خشونت تبدیل به موضوعی جاری در بحث‌های مرتبط در آستانه روز انتخابات ۹ سپتامبر شده است. برقراری نظم در حالی به یکی از موضوعات اصلی انتخابات بدل شده که سال گذشته بیش از ۳۰۰ مورد تیراندازی توسط گروه‌های خلاف‌کار روی داد. بر اثر آن تیراندازی‌ها در مجموع ۴۱ تن کشته و ۱۳۵ تن زخمی شدند.

به‌رغم آن‌ که سوئد از نظر رشد اقتصادی در زمره کشورهای پیشتاز اروپا در سال‌های اخیر بوده است، حزب حاکم سوسیال دموکرات خود را برای بدترین نتایج انتخاباتی آماده می‌کند. مطابق نظرسنجی‌ها رای‌دهندگان علاوه بر وضعیت خشونت‌ها، نگران سیستم سلامت عمومی و تاثیر حضور مهاجران در کشور هستند.

حزب ضدمهاجر سوئد که پیش‌بینی می‌شود یک‌سوم مجلس را در دست بگیرد، از منتقدان تصمیم دولت سوئد در راه دادن حدود ۱۶۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار پلیس سوئد نسبت به خشونت «بی‌سابقه» در جنگ میان باندهای تبهکار

ائتلاف راست میانه پیشتاز انتخابات پارلمانی سوئد

دومین شب ناآرامی‌ها در شهر نانت فرانسه؛ معترضان چهل خودرو را آتش زدند