اعتراض نمادین گزارشگران بدون مرز به زندانی شدن خبرنگاران در روسیه

Reporter Without Borders (RSF) activist
Reporter Without Borders (RSF) activist Copyright REUTERS/Philippe Wojazer
Copyright REUTERS/Philippe Wojazer
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه در حال حاضر در فهرست رتبه‌بندی آزادی مطبوعات در جهان در میان ۱۸۰ کشور، رتبه ۱۴۸ را دارد و از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تا کنون هرگز این شمار خبرنگار، وبلاگ نویس و فعال رسانه‌ای در این کشور زندانی نشده‌ بودند.

آگهی

در آستانۀ آغاز بازیهای جام جهانی ۲۰۱۸ میلادی به میزبانی روسیه، سازمان غیردولتی گزارشگران بدون مرز کمپینی را در شهر پاریس، پایتخت فرانسه برای محکوم کردن سرکوب مخالفان در روسیه و زندانی شدن خبرنگاران توسط کرملین راه اندازی کرد.

گزارشگران بدون مرز در فضایی که به زمین فوتبال شبیه بود، عکس‌های بزرگی از شماری از خبرنگاری که در روسیه زندانی هستند را در معرض بازدید عموم قرار داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط این سازمان، روسیه در حال حاضر در فهرست رتبه‌بندی آزادی مطبوعات در جهان در میان ۱۸۰ کشور، رتبه ۱۴۸ را دارد و از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تا کنون هرگز این شمار خبرنگار، وبلاگ نویس و فعال رسانه‌ای در این کشور زندانی نشده‌ بودند.

به گفتۀ گزارشگران بدون مرز، از سال ۱۹۹۹ میلادی و به قدرت رسیدن ولادیمیر پوتین در روسیه دست‌کم ۳۴ خبرنگار در این کشور کشته شده‌اند و اکنون برگزاری جام جهانی فوتبال نیز باعث شده است که بزرگترین رویداد رسانه‌ای سال در خدمت حکومت پوتین درآید یعنی در خدمت سیستمی که رسانه‌های اصلی روسیه را در کنترل دارد و یکی از سخت‌ترین شیوه‌های سرکوب یا به حاشیه راندن رسانه‌های مستقل در جهان را به اجرا گذاشته است.

Reporters Without Borders (RSF)
تصاویر خبرنگاران زندانی در روسیهReporters Without Borders (RSF)
REUTERS/Philippe Wojazer
REUTERS/Philippe Wojazer
REUTERS/Philippe Wojazer
کریستف دولوار، مدیر گزارشگران بدون مرزREUTERS/Philippe Wojazer

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارشگران بدون مرز: ایران و افغانستان در رده‌بندی آزادی رسانه‌ها سقوط کرده‌اند

مرگ مشکوک یک خبرنگار پس از تحقیق دربارۀ سربازان مزدور روسیه

نمایندگان دومای روسیه اتهام مزاحمت جنسی زنان خبرنگار را بی‌اساس خواندند