پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش: تدریس روسی در مدارس ایران

پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش: تدریس روسی در مدارس ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«دولت ایران قصد دارد انحصار زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم شکسته شود و سایر زبان‌ها بویژه زبان روسی نیز در ایران گسترش یابد.»

آگهی

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران به روسیه پیشنهاد کرد که زبان فارسی و روسی در مدارس دو کشور به عنوان زبان دوم آموزش داده شود.

به گزارش ایرنا، آقای بطحایی در دیدار با «ویاچسلاو نیکونوف»، رئیس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه، این مطلب را بیان کرد و اظهار داشت: «دولت ایران قصد دارد انحصار زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم شکسته شود و سایر زبان‌ها بویژه زبان روسی نیز در ایران گسترش یابد.»

وی ابراز امیدواری کرد که این مساله مورد توجه مسولان دو طرف واقع شده و این طرح در قالب تفاهم‌نامه‌ای به اجرا درآید.

رئیس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه نیز از این طرح استقبال کرد و خاطر نشان ساخت که زبان فارسی در برخی مراکزمراکز آموزش عالی روسیه تدریس می شود.

وزیر آموزش و پرورش ایران به دعوت همتای روس خود و برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی آموزش تحت عنوان «اکوسیستم جدید آموزشی» به روسیه سفر کرده است و ۳۱ فروردین ماه به ایران باز خواهد گشت.

مساله حذف آموزش زبان انگلیسی از دروس مدارس و جایگزینی آن با دیگر زبان‌ها از چند ماه گذشته مطرح شد.

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ایران دیماه گذشته اعلام کرد که تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی اعم از دولتی و غیردولتی در ساعات رسمی و غیررسمی ممنوع است. وی همچنین اظهار داشت که دریافت شهریه از والدین دانش آموزان برای تشکیل کلاس زبان انگلیسی را «تخلف» محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی: باید آن زبان خارجی را یاد بدهیم که علم راحت تر به دست آید

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد

مبارزه مولداوی با تبلیغات روسیه در «گاگائوزیا»؛منطقه‌ای خودمختار که ساکنانش اقلیتی تُرک مسیحی هستند