بازرسان بین‌المللی وارد دوما شدند

بازرسان بین‌المللی  وارد دوما شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نماینده روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی می‌گوید آمریکا و متحدانش می‌ترسند یافته‌های بازرسان با روایت آن‌ها از حمله شیمیایی ادعایی در دوما یکی نباشد.

آگهی

بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی وارد شهر دوما در سوریه شدند. ماموریت این بازرسان تحقیق درباره ادعای استفاده از سلاح شیمایی در غوطه شرقی است.

به گفته برخی کشورهای غربی، دولت سوریه مسئول حملات شیمیایی روز هفتم آوریل است. سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا پیش از این اعلام کرده بودند که شواهدی در اختیار دارند که نشان می‌دهد دولت بشار اسد به این منطقه حمله شیمیایی کرده است. این کشور با طرح این ادعا سوریه را هدف حملات موشکی قرار دادند اما سوریه و روسیه این اتهام را رد می‌کنند و آن را «صحنه سازی کشورهای غربی» می‌خوانند. این دو کشور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی حمله به سوریه تشکیل شده بود از کشورهای غربی برای حمله به سوریه پیش از انتشار گزارش بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی انتقاد کردند.

در همین رابطه الکساندر شولگین، نماینده روسیه گفت: «شاید هم می‌ترسند که بازرسان پس از بازدید از محل، روایت دروغین آن‌ها را تکذیب کنند؛ روایتی که بهانه آمریکا، بریتانیا و فرانسه برای حمله به سوریه بی‌دفاع شد.»

بیشتر بخوانید:

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم گزارش کرد که آقای شولیگین دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا را به همکاری با مخالفان برای ساختن ویدیوی دروغین حمله شیمیایی به دوما، متهم کرد. وی گفته است ناظران ما از محل بازدید کردند و هیچ اثری از استفاده از سلاح شیمیایی و قربانیان آن نیافتند.

وزارت خارجه فرانسه روز شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد براساس گزارش‌های فعالان محلی، داده‌های سرویس‌های اطلاعاتی خود و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، هیچ تردیدی وجود ندارد که در دوما از سلاح شیمیایی استفاده شده و عامل آن هم رژیم سوریه بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی به تیم امنیتی سازمان ملل در دوما کار بازرسان تسلیحات شیمیایی را به تاخیر انداخت

اتحادیه اروپا از ایران و روسیه خواست مانع از استفاده مجدد سلاح‌های شیمیایی در سوریه شوند

پیامدهای حمله به سوریه؛ آمریکا و روسیه مایل به گفتگو بر سر ثبات استراتژیک در سوریه