دمشق؛ صحنه‌های اشک و شادی گروگانهای آزاد شده از دست جیش الاسلام

دمشق؛ صحنه‌های اشک و شادی گروگانهای آزاد شده از دست جیش الاسلام
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروگانهای آزاد شده بیش از ۴ سال در غوطه شرقی در اسارت بودند. این گروگانها در جریان مذاکرات و معامله بین دولت سوریه و گروه جیش الاسلام آزاد شدند.

آگهی

رسانه‌های سوریه ویدئوهایی از گروگانهای آزاد شده از دست جیش الاسلام منتشر کرده‌اند که برای نخستین بار بعد از آزادی در شهر دمشق با خانواده هایشان دیدار می کنند.

صحنه هایی از اشک و شادی برای خانواده هایی که برخی از آنها بیش از ۴ سال از یکدیگر بی خبر بودند. این گروگانها در جریان مذاکرات و معامله بین دولت سوریه و گروه جیش الاسلام آزاد شدند.

دولت سوریه و جنگجویان جیش الاسلام در روزهای گذشته توافق کردند که این جنگنجویان دوما در غوطه شرقی را تخلیه کنند و به شمال سوریه منتقل شوند و در عوض گروگانهایی که در اختیار داشتند را آزاد کنند.

کمیسیون تحقیقات سازمان ملل متحد در سوریه در گزارشی اعلام کرده بود که صدها غیرنظامی که بیشتر آنها از علوی‌های و کودکان بودند در جریان حمله جیش الاسلام و جبهه الصره به منطقه عدرا در سوریه ربوده شده بودند.

فعالان رسانه ای در دوما و دیده باه حقوق بشر در سال ۲۰۱۵ اعلام کردند که گروه جیش الاسلام گروگان‌ها را در قفس‌هایی در فضای باز قرار می دادند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت روزنامه نگار ژاپنی ربوده شده در سوریه به کشورش

سوریه؛ اولین گروه از جنگجویان جیش‌الاسلام از دوما در غوطه شرقی خارج شدند

بشار اسد از غوطه شرقی دیدار کرد