غوطه شرقی؛ فرار گسترده غیرنظامیان به‌سمت مناطق تحت کنترل دولت

پدر ساکن منطقه بیت سوا در غوطه شرقی فرزندش را در چمدان حمل می‌کند
پدر ساکن منطقه بیت سوا در غوطه شرقی فرزندش را در چمدان حمل می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با تشدید حملات و پیشروی نیروهای هوادار بشار اسد در غوطه شرقی، هزاران نفر از ساکنان این منطقه به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه می‌گریزند و هر ساعت بر تعداد آوارگان این منطقه افزوده می‌شود.

آگهی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید شمار غیرنظامیانی که به دلیل افزایش حملات و پیشروی ارتش و نیروهای حامی بشار اسد، خانه‌های خود در مناطق تحت کنترل شورشیان در غوطه شرقی را ترک کرده اند به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که بنا به اعلام همین نهاد، ارتش سوریه کنترل ۷۰ درصد غوطه شرقی را در دست گرفته است. 

رامی عبدالرحمن، مسئول این سازمان مستقر در لندن روز پنجشنبه اعلام کرد که با پیشروی نیروهای دولت سوریه، ۷ هزار نفر از ساکنان حموریه از این منطقه گریخته‌اند و غوطه شرقی به سه قسمت جداگانه تقسیم شده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین ساکنان کفر بتنا، جسرین و سقبا نیز از این مناطق خارج شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد که هزاران نفر از ساکنان غوطه شرقی با ترک خانه‌های خود وارد مناطق تحت کنترل ارتش شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مرد ساکن منطقه بیت سوا که با وسائل شخصی و دارائی خود از این منطقه می‌گریزد

دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که از زمان آغاز آخرین دور حملات نیروهای حامی بشار اسد به غوطه شرقی، این اولین‌ بار است که این تعداد از غیرنظامیان از محل سکونت خود فرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

در این هفته نیز تعداد زیادی از بیماران و مجروحان از این منطقه خارج شدند. تلویزیون دولتی سوریه می‌گوید که شهروندان غوطه شرقی از طریق دالان امن در نظر گرفته شده برای غیرنظامیان به سمت مناطق تحت کنترل دولت می‌گریزند.

غیرنظامیان منطقه حمویه در غوطه شرقی در حال فرار به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه

تصاویر منتشر شده از تلویزیون دولتی این کشور، زنان، مردان و کودکانی را نشان می‌دهد که مناطق تحت محاصره را با وسایل شخصی، پتو و چندین چمدان ترک می‌کنند.

امروز پانزدهم مارس، جنگ و درگیری در سوریه که جان بیش از نیم میلیون نفر را گرفت، هفت ساله شد. در بمباران هوایی نیروهای دولت بشار اسد با حمایت جنگنده‌های روسیه طی یک ماه گذشته در غوطه شرقی ۱۲۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران غیرنظامی خانه‌های خود در مناطق تحت کنترل شورشیان در غوطه شرقی را ترک کردند

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد