آپدیت و امکانات جدید اپل برای آیفون شما چیست؟

iphone
iphone
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت اپل امکانات جدید آیفون و آیپد با ارتقاء به سیستم «آی‌او‌اس ۱۱.۳ (iOS 11.3)» را بهار امسال عرضه می‌کند. در سیستم جدید قابلیت‌هایی چون جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی دستگاه، ثبت وضعیت سلامت جسمی، امکانات برنامه‌ریزی برای قرارهای ملاقات و مسائل مربوط به دریافت کمک‌های امدادی فراهم خواهد بود.

آگهی

شرکت اپل روز چهارشنبه ۲۴ ژانویه اعلام کرد که امکانات جدید آیفون و آیپد با ارتقاء به سیستم «آی‌او‌اس ۱۱.۳ (iOS 11.3)» بهار امسال عرضه خواهد شد.

یکی از قابلیت‌های سیستم جدید این است که اپل به صاحبان آیفون اجازه می‌دهد تغییراتی در تنظیمات دستگاه ایجاد کنند که براساس آن صاحبان مدل‌های قدیمی‌تر با غیرفعال کردن کاهش عملکرد در زمان پایین آمدن شارژ گوشی از خاموش شدن ناگهانی آن جلوگیری کنند. در طرح جدید قیمت تعویض باتری آیفون از ۷۹ دلار به ۲۹ دلار کاهش می‌یابد.

 به این سیستم جدید همچنین قابلیتی به نام تاریخچه سلامت اضافه شده که بوسیله آن صاحبان آیفون می‌توانند داده‌های مربوط به وضعیت سلامت جسمی خود را از متخصصان امور پزشکی جمع‌آوری کنند. این نرم‌افزار وضعیت سلامت فرد را تحت نظر گرفته و به صورت یک آزمایشگاه ساده عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نرم‌افزار آی‌او‌اس ۱۱.۳ قادر است سطوح عمودی مانند دیوارها و درها را نیز تشخیص دهد در حالی که نرم‌افزارهای قدیمی‌تر تنها سطوح افقی را تشخیص می‌دهند. به عنوان مثال این سیستم قادر است که موقعیت جسم آویزان شده به دیوار را شناسایی کند. این قابلیت جدید می‌تواند در تهیه پوستر فیلم‌ها و گزارش از نمایشگاه‎ها و موزه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار جدید این است که با ارائه تغییراتی در پیام‌رسان به کاربران خود این امکان را خواهد داد تا زمان ملاقات‌ها و سایر کارهای خود را نیز برنامه‌ریزی کنند. 

سیستم جدید همچنین در مواقع اضطراری به کمک کاربر می‌آید و زمانی که وی با یکی از شماره‎های مراکز امداد تماس می‌گیرد، محل دقیق وی به مرکز امداد مخابره می‌گردد تا گروه‌ نجات در اولین فرصت ممکن کمک‌رسانی را آغاز کنند. گرچه این قابلیت پیش‎تر و به صورت محدودتر توسط اپل عرضه شده بود اما در نسخه جدید نوع پیشرفته‌تری از آن ارائه خواهد شد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۱۰ روش برای اضافه کردن عمر باتری‌ها در آیفون

آیفون در سرما خاموش می‌شود

درآمد باورنکردنی مدیر عامل اپل در سال ۲۰۱۷ چقدر بود؟