عضو شورای شهر تهران: ۴۰۰ برج پایتخت روی گسل ساخته شده است

تهران، پایتخت ایران
تهران، پایتخت ایران Copyright ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، هر چند بررسی های انجام شده نشان می دهد که ۴۰۰ برج بر روی گسلهای تهران ساخته شده است اما در عین حال دولت در نظر دارد در حوزه نوسازی بافت های فرسوده «فعالیت هایی» انجام دهد.

آگهی

یکی از اعضای شورای شهر تهران می گوید با وجود ممنوعیت ساخت و ساز بر روی گسل ۴۰۰ برج بر روی گسلهای پایتخت ایران ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران روز شنبه در دیدار با دبیران شورایاری منطقه دو تهران ضمن اشاره به بررسی های انجام شده در مورد ساخت ۴۰۰ برج بر روی گسلهای تهران در عین حال تاکید کرد که دولت در نظر دارد در حوزه نوسازی بافت های فرسوده «فعالیت هایی» انجام دهد.

از سوی دیگر رئیس پژوهشکده علوم زمین ایران نیز از ساخت «برج های اصلی و بزرگ تهران» بر روی گسل سخن گفت. وی اظهار داشت: «برج های اصلی و بزرگ تهران دقیقا روی گسل ها بنا شده‌اند، چراکه یک گسل سنگ های محکم را به سوی روی زمین هدایت می کند و چون برای ساخت برج ها خاک منطقه را آزمایش می کنند به این نتیجه می‌رسند که محل خوبی را برای ساخت برج را انتخاب کرده‌اند.»

تورج فرهادی، قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز روز شنبه اعلام کرد ۳۲ هزار مورد از پلاک های تهران بر روی گسل و یا حریم آن قرار گرفته اند. به گفته وی وضعیت ملک افراد از نظر نزدیکی و یا قرار گرفتن روی گسل کاملا مشخص است و در سامانه شهرسازی مشخص و بارگذاری شده است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد که شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه طرح تفصیلی از وضعیت ملک خود از نظر قرار گرفتن بر روی گسل یا حریم آن مطلع شوند.

اظهارات اخیر در مورد گسل های تهران در حالی بیان می شود که زلزله ۵.۲ ریشتری روز ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) شهرستان ملارد در استان تهران موجی از نگرانی را در میان شهروندان تهرانی پدید آورد.

بیشتر بخوانید:

زمین‌لرزه تهران و البرز یک کشته و ده‌ها مصدوم بر جای گذاشت

در تهران طی ۲۵ سال ۷۰۸ برج ساخته شده است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار سونامی در سواحل آمریکا و کانادا لغو شد

زمین‌لرزه تهران و البرز یک کشته و ده‌ها مصدوم بر جای گذاشت

سراسیمگی پس از زلزله چهارشنبه شب؛ دستکم دو کشته و بیش از صد مجروح