قوه قضائیه به ضرب الاجل احمدی‌نژاد پاسخ می‌دهد

محمود احمدی نژاد در کنار حمید بقایی پس از آزادی از زندان
محمود احمدی نژاد در کنار حمید بقایی پس از آزادی از زندان Copyright پایگاه اطلاع‌رسانی محمود احمدی نژاد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمود احمدی نژاد با تعیین فرصت ۴۸ ساعته برای صادق آملی لاریجانی اعلام کرد که در صورت ارائه نشدن اسناد محکومیت خود و اطرافیانش، درباره عملکرد ۸ ساله رئیس قوه قضائیه با مردم سخن خواهد گفت.

آگهی

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در پی انتشار پیام ویدئوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران و تعیین ضرب الاجل ۴۸ ساعته برای رئیس قوه قضائیه، روز دوشنبه اعلام کرد که طی یکی دو روز آینده، پاسخ آقای احمدی نژاد داده خواهد شد.

تعیین مهلت دو روزه برای صادق آملی لاریجانی

یکشنبه ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) محمود احمدی نژاد با انتشار ویدئویی در وبسایت «دولت بهار»، با تعیین مهلت ۴۸ ساعته برای صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه برای انتشار ادعاهای مطرح شده علیه وی و اطرافیانش گفت: «متاسفانه رئیس محترم قوه قضاییه که باید بیش از همه پایبند به قانون اساسی و قوانین عادی باشد، به کرات این اصول را زیر پا می گذارد. ایشان در صحبت هایی که در جمع غیرعلنی دانشجویان مطرح کرده و بعدا خبرگزاری وابسته به دستگاه قضایی آن را منتشر کرده، عناوین مجرمانه ای را به بنده و همکارانم نسبت داده است. ایشان ما را فتنه گر، منحرف و حامی آقای بابک زنجانی معرفی کرده و ما را به این اتهامات متهم کرده است.»

وی با تعیین این فرصت دو روزه اعلام کرد که در صورت ارائه نشدن اسناد محکومیت خود و اطرافیانش، نظر خود را درباره عملکرد ۸ ساله رئیس قوه قضائیه با مردم در میان خواهد گذاشت.

محمود احمدی نژاد گفت: «من نمی گویم که در دادگاه صالح، زیرا از شما چنین انتظاری ندارم اما حتی اگر در دادگاه فرمایشی تحت امر خودتان ما به این عناوین مجرمانه محکوم شده‌ایم، ظرف ۴۸ ساعت اسنادش را منتشر کنید تا همگان بدانند.»

حمید بقایی خطاب به رئیس قوه قضائیه: انگلیسی‌ها مخالف بست نشستن بودند

پنج شنبه هفته گذشته، حمیدرضا بقایی، معاون محمود احمدی‌ نژاد در دوران ریاست جمهوری نیز در جمع تعدادی از دانشجویان خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: «شما بست نشینی را مسخره می کنی. علمای اسلام بست می‌نشستند. شما به لباس خود هم احترام نمی‌گذاری. شما بیجا می‌کنی به علما توهین می کنی.»

صادق لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار با دانشجویان، بست نشتن احمدی‌نژاد به همراه حمید بقایی و رحیم مشایی را دعوت به اغتشاش و فتنه گری خوانده بود.

آیا قوه قضائیه در قبال احمدی‌نژاد سکوت کرده است؟

محمود احمدی نژاد در روزهای پایانی نوامبر پس از بست نشستن در حرم عبدالعظیم در اعتراض به نحوه رسیدگی به پرونده حمید بقایی و امتناع وی از شرکت در جلسه سوم دادگاه، در گفتگو با وبسایت دولت بهار، انتقادات سختی را نسبت به قوه قضائیه مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

** بست‌نشینی سه نفر از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در شاه عبدالعظیم**

نقش قوه قضاییه در شکل گیری فسادهای بزرگ از زبان محمود احمدی نژاد

مقامات قوه قضائیه واکنش‌‌های متفاوتی نسبت به انتقادات شدید الحن رئیس جمهور پیشین ایران و اطرافیانش نشان داده‌اند و درگیری احمدی‌نژاد و همراهانش با این قوه ماه‌هاست ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اژه‌ای: احمدی‌نژاد به خلاف‌گویی و گنده‌گویی عادت کرده است

 در حالی که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در ماه‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری و بررسی صلاحیت حمید بقایی و محمود احمدی نژاد از باز بودن پرونده آقای احمدی نژاد خبر داده بود اما تا کنون اتهامات رسمی علیه رئیس جمهوری سابق ایران در دادگاه مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: مشایی به قوه قضائیه: مردم شما را از سوراخ‌ها بیرون می‌کشند

محمود احمدی نژاد به حملات خود نسبت به دستگاه قضایی ایران ادامه می‌دهد. وی پنج‌شنبه هفته گذشته در جمع دانشجویان شهرستان بافق استان کرمان گفته بود: «عملکرد این آقایان مشکلات درست کرده، چرا انقلاب برود؟ این آقایان (لاریجانی) بروند. انقلاب با این عظمت، ملت با این عظمت برود که این آقایان بمانند! نخیر ملت هست و می ماند، شماها باید بروید، تشریفتان را ببرید.» محسن رفیق‌دوست، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به محمود احمدی‌نژاد درباره رسیدگی به پرونده قضایی وی گفته بود: «بزودی خدمتش خواهند رسید». آقای رفیق‌دوست در پاسخ به سوالی درباره سکوت قوه قضائیه درباره رفتارهای احمدی نژاد گفت که اکثر اصولگرایان سکوت نکرده‌اند و او را از این رفتارها نهی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غیبت احمدی‌نژاد؛ چرا رئیس جمهوری سابق ایران نسبت به ناآرامی‌ها سکوت کرد؟

وکیل حمید بقایی: موکل من علیه دادستان تهران شکایت می‌کند

تغییر چهره احمدی‌نژاد پس از یک دوره غیبت طولانی بابت چیست؟