حضور نستا کارتر در دادگاه حکمیت ورزش برای اعتراض به محکومیت دوپینگ

حضور نستا کارتر در دادگاه حکمیت ورزش برای اعتراض به محکومیت دوپینگ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

نستا کارتر، دونده جامائیکایی که پیشتر به دلیل انجام دوپینگ در جریان بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن متهم و خلع عنوان شده بود روز چهارشنبه برای اعتراض به این رای در دادگاه حکمیت ورزش در لوزان حاضر شد.

قهرمان دوگانه مسابقات دوی ۴×۱۰۰ متر امدادی بازیهای المپیک پکن و لندن که به همراه دو وکیل در این دادگاه حاضر شده بود هنگام خروج ضمن پنهان کردن چهره خود از دادن پاسخ به سوالهای خبرنگاران نیز امتناع می کرد.

ماتیو ریب دبیر کل دادگاه حکمیت ورزش در لوزان سوئیس معتقد است: «خلع عنوان او به این معنی است که هر چهار عضو تیم جامائیکا که در این مسابقه شرکت داشتند مدال و عنوان قهرمانی خود را از دست می دهند.» به گفته ماتیو ریب دادگاه حکمیت ورزش تصمیم نهایی خود را در باره این دادخواهی حداکثر ابتدای سال آینده اعلام خواهد کرد.

Nesta Carter plaide sa cause devant le Tribunal arbitral du sport https://t.co/ackZiT6WH9

— Radio-Canada Sports (@RC_Sports) November 15, 2017

کمیته بین المللی المپیک ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد پس از بررسی نمونه های آزمایش دوپینگ برخی از ورزشکاران حاضر در بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن به آثاری از ماده محرکه و ممنوعه «متیل هگزامین» در نمونه آزمایش نستا کارتر دست یافته است.

این کمیته سپس عنوان قهرمانی را از هر چهار عضو تیم جامائیکایی شرکت کننده در مسابقه دوی ۴×۱۰۰ متر امدادی المپیک پکن پس گرفت. اوسن بولت ستاره نامدار دومیدانی جهان نیز یکی از اعضای این تیم بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه مثبت آزمایش دوپینگ دارنده مدال طلای المپیک پکن

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت