هشدار ترزا می به روسیه درباره مداخله در انتخابات کشورهای اروپایی

هشدار ترزا می به روسیه درباره مداخله در انتخابات کشورهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه با متهم کردن روسیه به تلاش برای مداخله در انتخابات های اروپا و اقدامات نظامی متجاوزانه، تعهد کشور خود نسبت به حفاظت از اروپا حتی پس از برکسیت را اعلام کرد.

وی در سخنرانی خود در ساختمان گیلدهال لندن، روسیه را به ایجاد درگیری و خشونت در اوکراین، نقض حریم هوایی کشورهای اروپایی، و براه انداختن کمپین های حملات سایبری متهم کرد.

نخست وزیر بریتانیا همچنین اتهامی مبنی بر هک کردن سامانه های وزارت دفاع دانمارک و پارلمان آلمان توسط روسیه را مطرح کرد و گفت که قصد روسیه از اینکار تزریق اخبار جعلی و عکس های دستکاری شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای تضعیف نهادهای غربی است.

خانم می به روسیه هشدار داد که در تلاش‌هایش برای آنچه وی «استفاده از اطلاعات به مثابه جنگ افزار» نامید، موفق نخواهد شد. نخست وزیر بریتانیا افزود: «(روسیه) می خواهد از این اطلاعات بعنوان جنگ افزار استفاده کند. رسانه های دولتی خود را برای ساختن داستان های جعلی و عکس های فتوشاپ برای تضعیف غرب و دستاوردها و نهادهای ما مامور می کند. بنابراین من یک پیام ساده برای روسیه دارم: ما می دانیم که شما چه می کنید و موفق نخواهید شد. »

A post shared by feedimo (@feedimo.news) on Nov 14, 2017 at 1:25am PST

خانم می در عین حال خاطر نشان کرد که کشورش در ارتباط با روسیه مایل به بازگشت به جنگ سرد نیست.

پس از اعلام دخالت روسیه در انتخابات های اروپا توسط نخست وزیر بریتانیا، روز سه شنبه سخنگوی ترزا می در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا نخست وزیر فکر می کند روسیه در انتخابات بریتانیا نیز مداخله کرده و می کند؟ گفت که سیستم انتخاباتی بریتانیا یکی از بزرگترین سیستم های انتخاباتی در جهان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی از پرتره «ترزا می» در پارلمان بریتانیا؛ واکنش‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی

اتحادیه اروپا: آمریکا در سال ۲۰۲۴ نیز ساز 'اول آمریکا' را بزند،اروپا بیش از پیش راه خود را خواهد رفت

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت