دولت اسپانیا روز شنبه برای بررسی بحران کاتالونیا جلسه ویژه برگزار می‌کند

دولت اسپانیا روز شنبه برای بررسی بحران کاتالونیا جلسه ویژه برگزار می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ماریانو راخوی، نخست‌ وزیر اسپانیا هیات دولت را برای برگزاری یک نشست اضطراری در روز شنبه به منظور بررسی برگزاری انتخابات زودهنگام در منطقه کاتالونیا، فراخوانده است.

آقای راخوی با حمایت از موازین استثنایی اتخاذ شده از سوی مادرید درباره کاتالونیا گفت: «وضعیت [در این منطقه] به حد نهایت رسیده است.»

دولت مرکزی اسپانیا از روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر و پس از اعلام عدم موضع شفاف از سوی رهبران کاتالونیا، با منحل کردن دولت محلی، اداره این منطقه خودمختار را در دست گرفت.

روز جمعه اپوزیسیون دولت محافظه‌کار اسپانیا از جمله حزب سوسیالیست، حمایت خود را از برنامه آقای راخوی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در کاتالونیا اعلام کرد. قرار است شهروندان این منطقه حداکثر تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ برای برگزیدن نمایندگان پارلمان محلی به صندوق‌های رای فراخوانده شوند.

بیشتر بخوانید: توافق دولت اسپانیا و حزب سوسیالیست: در کاتالونیا انتخابات زودهنگام برگزار می شود

مادرید چندین ماه پیش از برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کاتالونیا، مخالفت خود را با‌ آن اعلام کرده بود. دادگاه قانون اساسی اسپانیا هم برگزاری این رفراندوم را خلاف قوانین بنیادین این کشور خوانده بود. با این حال برگزاری همه‌پرسی اسپانیا را با بزرگترین بحران سیاسی این کشور از زمان مرگ ژنرال فرانکو و گذار این کشور به دموکراسی مواجهه کرد.

بیشتر بخوانید: چرا کار کاتالونیا به رفراندوم کشید؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق دولت اسپانیا و حزب سوسیالیست: در کاتالونیا انتخابات زودهنگام برگزار می شود

روند تعلیق خودمختاری کاتالونیا آغاز شد

کوتاه‌ترین مرز جهان میان کدام کشورهاست؟