مردم سوئد یاد قربانیان حمله مرگبار در استکهلم را گرامی داشتند

مردم سوئد یاد قربانیان حمله مرگبار در استکهلم را گرامی داشتند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در افکار عمومی سوئد همچنان این پرسش مطرح است که در کشوری با چنین درجه ای از تساهل فرهنگی چگونه چنین حمله مرگباری صورت گرفته است.

آگهی

مردم سوئد همچنان در شوک حمله مرگبار روز جمعه هفتم آوریل (هجدهم فروردین) در استکهلم پایتخت این کشور به سر می برند که در جریان آن چهار نفر کشته و پانزده نفر زخمی شدند. در این حمله یک کامیون با زیر گرفتن عابران در یک خیابان شلوغ به داخل یک فروشگاه راند.

جان هولم استروم، یکی از کارکنان فروشگاه می گوید: «روزهای پایان این هفته و همه آنچه در این روزها اتفاق افتاد واقعا تکان دهنده بود. تکان دهنده برای تعداد زیادی از مردمی که نزدیک بود با کامیون برخورد و زیر گرفته شوند. برای من پایان هفته ای غم انگیز بود، واقعا غم انگیز.»

کارل فورسلیره، صاحب یک روزنامه فروشی نیز می گوید: «یک هفته قبل از این رویداد نگران وقوع چنین اتفاقاتی در سوئد نیز بودم. اگرچه برای بعضی از مردم، سوئد همواره نمونه ای از ارزش های دمکراتیک و حل صلح آمیز تعارض ها بوده است. اما آنچه اتفاق افتاد نشان داد که همانگونه که فکر می کردم دیر یا زود برای سوئد نیز روی خواهد داد»

با این حال در افکار عمومی سوئد همچنان این پرسش مطرح است که در کشوری با چنین درجه ای از تساهل فرهنگی چگونه چنین حمله مرگباری صورت گرفته است. قرار است امروز دوشنبه دهم آوریل مراسم سوگواری به یاد قربانیان این حمله در استکهلم برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استکهلم یک خبرنگار چینی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی اخراج کرد

پیامدهای جنگ غزه؛ سوئد برای برگزاری مسابقه یوروویژن آنهم با تدابیر امنیتی بالا آماده می‌شود

دادگاه سوئد: مالک زمینی که شهاب‌سنگ در آن سقوط کرده بود صاحب آن است