حاشیه خبرها: تصاویر جالبی از مشاغل قدیمی در یک معبر تاریخی متعلق به جاده ابریشم

حاشیه خبرها: تصاویر جالبی از مشاغل قدیمی در یک معبر تاریخی متعلق به جاده ابریشم
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مردم چه کشورهایی لباس ایرانی می‌پوشند؟

وب‌سایت «مشرق» در گزارشی براساس آمار گمرک ایران نوشت که در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۵، بیش از ۱۳۸ تن پیراهن، حدود ۲۴ تن شلوار و بیش از هزار و ۶۶۴ تن انواع دیگر لباس به کشورهای مختلف جهان، صادر شده است.

براساس این گزارش پیراهن ایرانی به کشورهای آلمان، انگلیس، استرالیا، امارات متحده عربی، آذربایجان، افغانستان، عراق و قطر صادر شده است. همچنین در میان آمار به ثبت رسیده در گمرک ایران، صادرات شلوار و جوراب شلواری به حجم ۲۴ تن به هفت کشور جهان از جمله عراق، آذربایجان، افغانستان و انگلستان صادر شده است. صادرات انواع لباس به کشورهای دیگری از جمله ارمنستان، آلمان، ایتالیا، کانادا و گرجستان نیز انجام شده است.

توقیف ۲ لنج صیادی متعلق به امارات در آب‌های جزیره کیش

توقیف 2 لنج صیادی متعلق به کشور #امارات در آب‌های جزیره کیش/ کشف یک تن صید غیرمجازhttps://t.co/3UzmCf9NFwpic.twitter.com/5YgvevC0c5

— خبرگزاری میزان (@MizanNewsAgency) March 4, 2017

دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش از توقیف دو فروند لنج صیادی متعلق به کشور امارات خبرداد و گفت: ۹ نفر از خدمه این لنج دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری میزان محمد عباسی گفت که این دو فروند لنج صیادی متعلق به كشور امارات، «در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به صید غیرمجاز اقدام کرده بودند.» وی افزود: «در راستای توقیف این دو لنج حدودا یک تن ماهی صید شده كشف و ضبط شد.»

جدیدترین گسل تهران شناسایی شد

جدیدترین گسل پایتخت شناسایی شد؛ گسل جدید تهران در بین بزرگراه‌های همت و حکیمhttps://t.co/igq77MGaGR

— خبرگزاری ایسنا (@isna_farsi) March 4, 2017

یک کارشناس علوم زمین‌شناسی از شناسایی گسلی جدید در تهران خبر داد و گفت که این گسل توان لرزه‎زایی بالایی دارد.

به گزارش ایسنا مرتضی طالبیان، رییس پژوهشکده علوم زمین، روز شنبه ۱۴ اسفند با اعلام اینکه این گسل «پردیسان» نام گرفته گفت که محل این گسل هم در غرب تهران و در بین بزرگراه‌های حکیم و همت قرار دارد. وی درباره توان لرزه‌زایی گسل تازه‌ شناسایی‌ شده پردیسان هم گفت: «بر اساس بررسی‌های انجام شده این گسل توان لرزه‌زایی ۶.۲ تا ۶.۳ ریشتر را خواهد داشت.»

مراسم تجلیل از اصغر فرهادی

مراسم تجلیل از اصغر فرهادی، کارگردان فیلم فروشنده که موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۲۰۱۷ شد، جمعه شب با حضور هنرمندان و مردم در موزه سینما برگزار شد. آقای فرهادی در سخنان کوتاهی در این مراسم گفت: «من اصلا قرار نبود، فیلم فروشنده را بسازم و می‌خواستم فیلمی در جایی دیگر کار کنم. اما به طور اتفاقی و احساسی خواستم این فیلم را بسازم و خوشحالم که آن تصمیم احساسی را با همه گرفتاری‌هایی که برای فیلم بعدی‌ام به وجود آورد، گرفتم.»

اصغر فرهادی در جشن اسکار در موزه سینما: دعا كنيد دلگرم شوم اینجا کار کنم. دو سال پیش چمدان‌ها را بسته بودم و می‌خواستم بروم ولی منصرف شدم pic.twitter.com/cCy3mJEmV8

— روزنامه شرق (@SharghDaily) March 3, 2017

روزنامه شرق هم به نقل از اصغر فرهادی نوشت که وی در این مراسم گفته است: «دعا كنيد دلگرم شوم اینجا کار کنم. دو سال پیش چمدان‌ها را بسته بودم و می‌خواستم بروم ولی منصرف شدم.»

گزارش ۱۲ هزار کود‌ک‌آزاری و ۱۱ هزار همسرآزاری به اورژانس اجتماعی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران گفت: تعداد موارد کودک‌آزاری اطلاع داده شده به اورژانس‌اجتماعی حدود ۱۲ هزار مورد و تعداد موارد همسرآزاری ۱۱ هزار مورد بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حبیب‌اله مسعودی فرید با اعلام این آمار گفت که تا پایان بهمن ماه سال جاری حدود ۶۰۰ هزار تماس با خط ۱۲۳ [اورژانس] داشتیم که از این میزان ۱۵۰ هزار تماس مرتبط با بهزیستی بوده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی: امسال ۱۲هزار کودک‌آزاری، ۱۱هزار همسرآزاری و ۴ هزار و ۵۰۰ مورد اقدام به خودکشی به اورژانس‌اجتماعی گزارش شده است

— Pooneh Irani (@poonehirani) March 4, 2017

وی علت بالا بودن آمار کودک‌آزاری را چنین توضیح داد: «علت آن است که مردم روی کودکان حساس‌تر بوده و می‌دانند کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه هستند به همین دلیل اگر فردی از موضوع مطلع شود سریعا با ۱۲۳ تماس می‌گیرد، اما ممکن است در موارد همسرآزاری فکر کنند آنها بزرگسال هستند و می‌توانند شکایت کنند و یا مشکل خانوادگی است و حق دخالت ندارند لذا به دلیل حساسیت مردم به موضوع کودکان این مورد بیشتر به سازمان بهزیستی اطلاع داده می‌شود.»

آگهی

درختکاری از راه دور، درختکاری آنلاین

عده‌ای از دوستداران محیط زیست در اصفهان با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام «درخت من» تلاش كرده‌اند خدماتی را برای درختکاری آنلاین (از راه دور) ارائه کنند. به گزارش خبرآنلاین این سامانه، مجموعه‌ای از خدمات نوین در حوزه محیط زیست است كه به كاربران اجازه می‌دهد با استفاده از فناوری اطلاعات، نقشی موثرتر از همیشه در محیط زیست داشته باشند.

راه‌اندازی سامانه‌ی درختکاری آنلاین با تلاش کنش‌گران #محیطزیست#اصفهان: #درخت_منhttps://t.co/sJgthTH0YN
گزارش: https://t.co/FfrNRBpTRIpic.twitter.com/auR8utj8Tn

— Meysam Doai (@Mdoai) December 29, 2016

امیرحسین خادمی، مدیر سایت «درخت من»، درباره این سامانه محیط‌ زیستی به «خبرآنلاین» گفته است: «از جمله خدمات این سایت می‌توان به درختكاری آنلاین اشاره كرد به این صورت كه این سامانه از طریق مرتفع كردن مشكلاتی كه مردم به دلیل وجود آنها از درختكاری سر باز می‌زنند، فرآیند درختكاری را تسهیل می‌كند. با استفاده از این سامانه، قادر خواهید بود بدون متحمل شدن زحمات كاشت یک درخت ازجمله خرید نهال، یافتن محل مناسب، تهیه ابزارآلات كاشت و مهمتر از آن مراقبت‌های پس از كاشت (آبیاری، هرس و …) در هر زمان و هر جای ایران درخت بكارید.»

تصاویر جالبی از مشاغل قدیمی در یک معبر تاریخی متعلق به جاده ابریشم

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تصاویر جالبی از یک معبر تاریخی متعلق به جاده ابریشم منتشر کرده است. براساس این خبر، این تصاویر متعلق به معبر تاریخی سامان میدانی (میدان کاه فروشان) در بافت تاریخی «دوه چی» تبریز است. این معبر از معدود تکه‌های باقیمانده جاده ابریشم است که هنوز برخی از مشاغل رایج سال‌های دور را می‌توان در آن مشاهده کرد.

آگهی

آگهی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود