حاشیه خبرها: آزادی یکی از بزرگترین قاچاقچیان ایران از زندان

حاشیه خبرها: آزادی یکی از بزرگترین قاچاقچیان ایران از زندان
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آزادی یک قاچاقچی مواد مخدر از زندان

یک مقام سازمان مبارزه با مواد مخدر ایران از آزادی یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر که حکم اعدامش صادر شده بود خبر داد و از این مساله انتقاد کرد. به گزارش ایسنا علی مویدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نام این قاچاقچی را «باسق» اعلام کرد و گفت که وی سال ۱۳۹۴ بازداشت شده بود، اما اخیرا با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

این مقام سازمان مواد مخدر در جلسه شورای پیشگیری از مواد مخدر گفته است: «با خبر شدیم که باسق با قرار وثیقه آزاد شده است… جالب است که برای کسی حکم اعدام صادر می‌شود و بعد با قرار وثیقه آزاد می‌شود… ما به دنبال اعدام کردن افراد در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیستیم [اما می‌گوییم] این افراد نه باید اعدام و نه آزاد باشند٬ بلکه حد میانه و زندان ابد برای قاچاقچیان کلان مواد مخدر تعیین شود.»

ماجرای تدفین دو «شهید گمنام» در محوطه باستانی پاسارگاد

پس از یک هفته خبرهای ضد و نقیض سرانجام مقامات سازمان میراث فرهنگی ایران اعلام کردند که تدفین «شهدای گمنام» در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد لغو شد. در هفته گذشته انتشار اخباری مبنی بر تمایل شورای شهر سعادت‌شهر برای خاکسپاری دو شهید گمنام در محوطه جهانی پاسارگاد منجر به اعتراض‌ها و واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی شده بود.

وب‌سایت تابناک روز جمعه با اعلام خبر لغو تدفین این دو شهید گمنام در پاسارگاد نوشت که این دو شهید دیروز [پنجشنبه ۱۲ اسفند] در کنار تپه موسوم به «نورالشهدا» در نزدیکی شهر سعادت‌شهر مرکز شهرستان پاسارگاد به خاک سپرده شدند. مجموعه تاریخی پاسارگاد دربرگیرنده آرامگاه کوروش و آرامگاه کمبوجیه است و سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی روز چهارشنبه گفته بود که تدفین دو شهید در پاسارگاد می‌تواند در باقی ماندن این مجموعه تاریخی در فهرست آثار جهانی مشکل ایجاد کند.

پدر تبریزی که دو دخترش را به قتل رسانده بود با تعقیب و گریز دستگیر شد

پدری در تبریز دو دختر خود را به قتل رساند#تبریز#حادثه#قتل
https://t.co/nGWmMyAJp0pic.twitter.com/5AGhZqnv3p

— امروز آنلاین (@emruzonline) March 2, 2017

شامگاه چهارشنبه در منطقه اخماقیه تبریز پدری دو دختر خردسال خود را با ضربات چاقو به قتل رساند. به گزارش خبرگزاری مهر فرمانده نیروی انتظامی تبریز این خبر را تایید کرد و گفت که یکی از این دخترها سه ساله و دیگری ۱۰ ساله بوده است.

وی افزود پس از بررسی‌های فنی سرانجام این «پدر قاتل» ساعت ۱۵ امروز دستگیر شد… پس از عملیات پلیسی که با تعقیب و گریز همراه بود با تیراندازی به چرخ خودرو، قاتل مجبور به توقف شد و زمانی که خود را در محاصره پلیس دید، اقدام به خود زنی کرد که بلافاصله دستگیر و به بیمارستان منتقل شد.»

توضیح سفیر ایران در آنکارا درباره ماجرای بی‌احترامی به ایرانیان در مرز ترکیه

سفیر ایران در آنکارا درباره فیلم منتشر شده ضرب‌وشتم اتباع ایرانی در مرز ترکیه توسط پلیس ترکیه: صحت این فیلم هنوز تایید نشده و دردست بررسی‌ست pic.twitter.com/5aA5sc6VWb

— روزنامه شرق (@SharghDaily) March 2, 2017

محمد ابراهیم طاهریان فرد، سفیر ایران در ترکیه از پیگیری فیلم ضرب و شتم و بی‌احترامی به اتباع ایرانی در مرز «گوربولاغ» ترکیه خبر داد. به گزارش ایرنا سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه «صحت این فیلم هنوز تایید نشده» گفت: «وزارت امور خارجه ایران اجازه بی احترامی به اتباع ایرانی در کشورهای همسایه نداده و نسبت به هر گونه بی احترامی و ضرب و شتم واکنش متناسب و برابر قوانین و عرف روابط بین المللی نشان خواهد داد.»

وی در ادامه افزود: «شهروندان عزیز هم اگر شکایتی در این رابطه دارند به دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ترکیه و یا مراجع مرتبط در داخل ایران اطلاع دهند تا به طور قاطع پیگیری شود. در روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که طی آن شهروندان و گردشگران ایرانی در مرز گوربلاغ بازرگان ترکیه توسط نیروهای مرزی این کشور مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

احمد خاتمی:‌ یک شال روی سر می‌اندازند و می‌گویند حجاب است

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران روز پنجشنبه در سخنانی گفت:‌ «برخی بانوان‌ یک شال روی سر می‌اندازند و اسمش را حجاب می‌گذارند.» به گزارش خبرگزاری تسنیم خاتمی این نوع پوشش زنان را «یک تحریف در حجاب» خواند و گفت: «زنان باید از حضرت فاطمه درس بگیرند.»

احمد خاتمی روز جمعه نیز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به موضوع آشتی ملی گفت: «فتنه‌گران اگر توبه نکنند ملت با آنها آشتی نمی‌کنند.» وی افزود: «تمام وجود ما برای آشتی پر می‌کشد، اما دعوای ملی وجود ندارد… دل اقلیت فتنه‌گر از تهرانی‌ها خون است… در فتنه سال ۸۸ اقلیتی در برابر اکثریت وفادار این ملت ایستادند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود