مقامهای ترکیه: مظنون اصلی کشتار استانبول اعتراف کرده است

مقامهای ترکیه: مظنون اصلی کشتار استانبول اعتراف کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات ترکیه می گویند عبدالقدیر ماشاریپف ۳۴ ساله که از او بعنوان مظنون اصلی حمله مرگبار شب سال نو در کلوپ رینای استانبول نام برده می شود به نقش خود در حمله اعتراف کرده است و انطباق اثر انگشت او با شوا

آگهی

مقامات ترکیه می گویند عبدالقدیر ماشاریپف ۳۴ ساله که از او بعنوان مظنون اصلی حمله مرگبار شب سال نو در کلوپ رینای استانبول نام برده می شود به نقش خود در حمله اعتراف کرده است و انطباق اثر انگشت او با شواهد کشف شده در محل حادثه نیز موید این موضوع است.

به گفته واسپ شاهین، فرماندار استانبول، عبدالقدیر ماشاریپف متولد ازبکستان است و در افغانستان آموزش دیده بود. او که به چهار زبان حرف می زند در ژانویه سال گذشته از طریق مرزهای شرقی وارد خاک ترکیه شده است. مقامهای ترکیه او را عضو سلول داعش در قونیه معرفی کرده اند. در تصاویر پس از دستگیری، آثار ضرب و شتم بر صورت وی دیده می شود.

WATCH: Moment Turkish nightclub attacker arrested https://t.co/0fLPABoilM#Reinapic.twitter.com/ozHvwmlyiL

— Al Arabiya English (@AlArabiya_Eng) January 17, 2017

با گذشت بیش از دو هفته از این تیراندازی مرگبار جستجو برای یافتن عامل این حمله به چالشی جدی برای نیروهای امنیتی ترکیه تبدیل شده بود، تا اینکه پلیس ترکیه شامگاه دوشنبه طی یورشی به مخفیگاه عبدالقدیر ماشاریپف در محله اسن یورت استانبول، او و چهار مظنون دیگر (یک مرد عراقی و سه زن آفریقایی تبار) را دستگیر کرد.

UPDATE — Details behind the Istanbul Reina attack expected to be revealed as Turkish police capture attacker alive https://t.co/zXPjkeOQkipic.twitter.com/GCrZ96WS0B

— DAILY SABAH (@DailySabah) January 16, 2017

پلیس همچنین در آپارتمان اجاره ای او که متعلق به دوست قرقیز تبارش است ۱۹۷هزار دلار پول نقد، دو سلاح و دو پهپاد کشف و ضبط کرده است.

بن علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه با خرسندی از دستگیری او گفت: «مهم این است که عامل اصلی این حمله کثیف و شیطانی دستگیر شده است. انگیزه او از این اقدام و هویت دیگر همدستانش آشکار خواهد شد.»

پلیس ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۵۰ تن را به ظن ارتباط با این حمله مرگبار بازداشت کرده است.

در جریان تیراندازی مرگبار شب سال نوی میلادی در استانبول ۳۹ تن کشته و ۶۵ نفر دیگر زخمی شدند. داعش با پذیرفتن مسئولیت این حمله آن را پاسخی به مداخلۀ نظامی ترکیه در شمال سوریه و علیه مواضع این گروه عنوان کرده است.

VIDEO: Reina attacker hid in parking lot, observed police https://t.co/VmnDMLBuFnpic.twitter.com/QOyyyVNenA

— Hürriyet Daily News (@HDNER) January 6, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قربانیان حمله استانبول چه کسانی بودند؟

پیشینه حملات تروریستی۱۰ سال اخیر در ترکیه

داعش مسئولیت حمله به کلیسای سانتا ماریا در استانبول را به عهده گرفت