جوونل موئیز رئیس جمهوری هائیتی شد

جوونل موئیز رئیس جمهوری هائیتی شد
نگارش از Behrooz Assadian
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس نتایج نهایی ٬موئیز بیش از ۵۵ درصد آراء را کسب کرده است در حالی که تنها ۲۱ درصد از واجدین شرایط رای در انتخابات شرکت کرده اند.

آگهی

شورای موقت ستاد انتخابات هائیتی پیروزی جوونل موئیز را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد.

در پی اعلام نتایج نهایی٬ موئیز در سخنانی کوتاه وعده داد که با کمک و همکاری تمام شهروندان بر مشکلات اقتصادی کشور فایق آید. او تاکید کرد که رای مردم به مثابه خواست خدا است و وی تلاش خواهد کرد بدون تبعیض و تفرقه رئیس جمهوری همه مردم باشد.

هائیتی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و علاوه بر بحران اقتصادی و خرابی و مرگ و میرِ ناشی از طوفان های سهمگین استوایی٬ بیش از یک سال است که درگیر اختلافات شدید سیاسی است.

انتخابات ریاست جمهوری در پاییز سال ۲۰۱۵ به دلیل برخی تخلفات باطل شده بود تا سرانجام در پاییز سال ۲۰۱۶ یعنی پس از یک سال رایزنی برگزار شود.

بر اساس نتایج نهایی اعلام شده در تارنمای شورای موقت ستاد انتخابات هائیتی٬موئیز بیش از ۵۵ درصد آراء را کسب کرده است در حالی که تنها ۲۱ درصد از واجدین شرایط رای در انتخابات شرکت کرده اند.

موئیز که بازرگانی ۴۸ ساله است از اقلیت کوچک و ثروتمند این جامعه است. بیش از شصت درصد ساکنان هائیتی با کمتر از ۲ دلار در روز امرار معاش می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناآرامی‌ها در هائیتی؛ پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد

هائیتی؛ چهارمین روز اعتراض به فساد و سوء مدیریت اقتصادی

انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی؛ نامزد طرفدار اوکراین و سیاستمدار طرفدار روسیه به دور دوم راه یافتند