اختلاف بریتانیا با دیگر کشورهای اروپا بر سر طرح دفاع مشترک اتحادیه اروپا

اختلاف بریتانیا با دیگر کشورهای اروپا بر سر طرح دفاع مشترک اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست غیر رسمی روز سه شنبه خود در براتیسلاوا درباره طرح دفاع مشترک اروپا و اختلافات با بریتانیا بر سر این موضوع گفتگو می…

آگهی

وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست غیر رسمی روز سه شنبه خود در براتیسلاوا درباره طرح دفاع مشترک اروپا و اختلافات با بریتانیا بر سر این موضوع گفتگو می کنند.

میشل فالون، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده است که هر گونه برنامه ای در مورد ارتش مشترک اتحادیه اروپا باعث تضعیف ناتو خواهد شد.

آقای فالون می گوید: «ما هم موافقیم که اروپا باید در مقابل چالش تروریسم و بحران مهاجران بایستد اما به مخالفت با ایده ارتش مشترک اتحادیه اروپا یا ستاد مشترک ارتش اتحادیه اروپا که باعث تضعیف ناتو می شود ادامه خواهیم داد.»

میشل فالون همچنین خاطر نشان کرده که با وجود رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، کشور او همچنان به امنیت اروپا پایبند است. بریتانیا تا خروج کامل از اتحادیه اروپا در تصمیم گیریهای این اتحادیه حق رای دارد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در هفته های گذشته گفته بود که طرح تجمیع مورد نظر در حوزه دفاعی است و پروسه ای است که با تشکیل ستاد مشترک ارتش اروپا آغار می شود و به سوی تشکیل نیروی ارتش مشترک پیش می رود.

این در حالی است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه اعلام کرده بود که طرح تجمیع استراتژی به معنای ارتش واحد اروپایی نیست اما یک طرح موثر دفاعی است که کاملا هماهنگ با ناتو و مکمل آن خواهد بود.

وزرای دفاع فرانسه و آلمان نیز هدف از این طرح را نه ضعیف ناتو نیست بلکه رسیدن به طرح دفاعی کارساز برای اتحادیه اروپا دانستند و اعلام کردند که مشکل تراشی بریتانیا در این مورد به هیچ وجه درست نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوپولیست و مخالف کمک به اوکراین؛ نخست‌وزیر پیشین در انتخابات اسلواکی پیروز شد

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟