اینترمیلان پیروز مهمترین و داغترین شهرآورد ایتالیا

اینترمیلان پیروز مهمترین و داغترین شهرآورد ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در برنامه کرنر این هفته به شهرآورد میلان بین یوونتوس و اینترمیلان می رویم.

آگهی

در برنامه کرنر این هفته به شهرآورد میلان بین یوونتوس و اینترمیلان می رویم. جوزپه مهاتزا بار دیگر میزبان این شهرآورد بود و علاقه مندان از دیدن این بازی لذت بردند.

در این بازی راه راه پوشان یوونتوس هر چند گل اول بازی را به ثمر رساندند اما نهایتا در ده دقیقه دو گل دریافت کردند تا شاگردان الگری با اولین شکست فصل به تورین برگردند. اینترمیلان با این پیروزی فاصله اش یل صدر جدول را کاهش داد.

در این بازی لیختناشتاینر اولین گل بازی را برای بانوی پیر اروپا به ثمر رساند . مائورو ایکاردی و ایوان پریسیچ هم توانستند دو گل این بازی را برای اینتر به ثمر برسانند.

اما بار دیگر عملکرد بازیکنان و باشگاهها را در هفته گذشته بررسی می کنیم.

در میان برترین ها مائورو ایکاردی مهاجم اینتر قرار می گیرد. او در این فصل تاکنون در پنج بازی چهار گل به ثمر رسانده است.

فرانک دی بوئر، سرمربی اینتر که در جایگاه متزلزلی قرار داشت توانست با برد یوونتوس قهرمان چهار دوره اخیر سری آ رکورد پیروزیهای یوونتوس را بشکند و جایگاه خود را تثبیت کند.

آساموا هافبک یوونتوس در این بازی عملکردی ضعیف داشت و مانند دیگر بازیها عمل نکرد.

ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس که هیگواین را از اول در ترکیب نگذاست نتوانست نتیجه لازم را بگیرد می توان عملکرد ضعیف او را در نظر گرفت.

شهرآورد بین دو باشگاه تاریخی ۱۰۷ ساله دارد. اولین بار در سال ۱۹۰۹ این دو باشگاه در برابر یکدیگر قرار گرفتند. امروز به سال ۱۹۹۸ می رویم. جاییکه تصمیمهای پرحاشیه دارو این بازی نتیجه بازی را تغییر داد و با اعتراض شدید هواداران و کارشناسان فوتبال مواجه شد. جدال میان هواداران دو باشگاه دهه هاست که داغترین در نوع خود در ایتالیا است. می توان گفت که دو باشگاه میلان اینتر و آث میلان تا این اندازه رقابت و تنش ندارند. ۲۶ آوریل ۱۹۹۸ تاریخی مهم در دربی بین دو باشگاه است. در آن سال رقابت بین دو باشگاه در صدر جدول نزدیک بود و بازی در استادیوم یوونتوس در تورین برگزار می شود.پی یر چکارینی داور بازی یک پنالتی به سود اینتر و روی رونالدوی اسطوره ای را نادیده گرفت چند دقیقه بعد یوونتوس با دل پیرو صاحب پنالتی شد. این پنالتی گل نشد اما داد حامیان اینتر را درآورد. یوونتوس با پیروزی یک بر صفر در این بازی قهرمان سری آ شد. هواداران اینترمیلان همواره می گویند که تورینی ها قهرمانی در آن سال را به سرقت بردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند