دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در پرو

دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در پرو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رای دهندگان در پرو امروز یکشنبه پای صندق های رای رفتند تا در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری از دو نامزد یکی را برای اداره امور کشورشان…

آگهی

رای دهندگان در پرو امروز یکشنبه پای صندق های رای رفتند تا در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری از دو نامزد یکی را برای اداره امور کشورشان برگزینند.

یکی از این دو نامزد، کیکو فوجیموری دختر ۴۱ ساله آلبرتو فوجیموری رئیس جمهوری پیشین این کشور است. این نامزد جناح راست که پدرش در حال حاضر به جرم فساد و نقض حقوق بشر زندانی است در رقابتی شانه به شانه با پدرو پابلو کوچینسکی، اقتصاددان سابق بانک جهانی قرار دارد.

نتایج آخرین نظرسنجی ها حاکی از آن است که کوچینسکی۷۷ ساله با اختلاف جزئی از رقیبش پیش افتاده. بر اساس این نظرسنجی کوچنسکی۵۰.۴ درصد و فوجیموری ۴۹.۶ درصد آراء را از آن خود خواهند کرد.

وابستگی کیکو فوجیموری به پدرش بسیاری را نگران کرده که در صورت پیروزی او بار دیگر دوره ای از فساد و استبداد در پرو تکرار شود.

اما از سوی دیگر طی هفته های گذشته احتمال پیروزی فوجیموری در این انتخابات قوت گرفت. در همین ارتباط سه شنبه گذشته هزاران نفر از مخالفان او از جمله دانشجویان، سیاستمداران چپ و اتحادیه های کارگری به خیابان های لیما پایتخت آمدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سیاسی و آشوب در پرو؛ رئیس جمهوری موقت هم استعفا داد

پابلو کازینسکی، نمانیده پروی های طرفدار تغییر در انتخابات

دختر رئیس جمهوری زندانی پرو در دور دوم انتخابات