بحران سیاسی در برزیل با خروج حزب «جنبش دموکراتیک برزیل» از دولت

بحران سیاسی در برزیل با خروج حزب «جنبش دموکراتیک برزیل» از دولت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با اعلام خروج حزب «جنبش دموکراتیک برزیل» از دولت به نظر می رسد ناقوس پایان دولت دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل به صدا درآمده است. سران این حزب در پی

آگهی

با اعلام خروج حزب «جنبش دموکراتیک برزیل» از دولت به نظر می رسد ناقوس پایان دولت دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل به صدا درآمده است.

سران این حزب در پی جلسه سه شنبه شب خواستار این شدند که شش وزیر دولت که عضو این حزب هستند از سمتهای خود کناره گیری کنند. عدم همکاری این بزرگ ترین حزب حاضر در دولت ائتلافی می تواند عملا موجب سقوط دولت دیلما روسف٬ رئیس جمهوری برزیل شود.

دولت دیلما روسف با اتهام جدی فساد از جمله دستکاری در حساب های مالی دولتی مرتبط با رسوایی در فیفا و فساد در کمپانی نفتی پتروبراس مواجه است.

لولا دا سیلوا رئیس جمهوری پیشین برزیل که انتصاب او به سمت رئیس کابینه دولت برای جلوگیری از اقدام قضایی علیه او، انتقادات زیادی را متوجه دیلما روسف کرده در سخنانی گفت: «بگذارید این زن با آرامش به اداره کشور بپردازد. به او در این کشور وقت فکر کردن بدهید و وقتی دوره اش تمام شد او را مورد داوری و قضاوت قرار دهید.» از دست دادن حمایت حزب «جنبش دموکراتیک برزیل» شانس استیضاح دیلما روسف رئیس جمهوری را بشدت افزایش می دهد. دیلما روسف نیازمند حمایت یک سوم نمایندگان پارلمان برای جلوگیری از استیضاح می باشد. در صورت سقوط دولت، میشل تمر رهبر حزب «جنبش دموکراتیک برزیل» و معاون رئیس جمهوری بطور موقت بر صندلی ریاست جمهوری تکیه خواهد زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴

ضرب طبل‌ها و رقص تن‌ها در کارناوال ۲۰۲۴ ریودوژانیروی برزیل