گسترش دامنه بحران سیاسی در برزیل به پارلمان پس از تشکیل کمیسیون عزل رئیس جمهوری

گسترش دامنه بحران سیاسی در برزیل به پارلمان پس از تشکیل کمیسیون عزل رئیس جمهوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تقابل و رویارویی مخالفان دولت و هواداران لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل قبل از مراسم معارفه او به عنوان رئیس کابینه دیلما روسف رئیس جمهور فعلی،

آگهی

تقابل و رویارویی مخالفان دولت و هواداران لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل قبل از مراسم معارفه او به عنوان رئیس کابینه دیلما روسف رئیس جمهور فعلی، به بالا گرفتن دامنه تنش در این کشور منجر شد.

صدای اعتراض به این انتصاب حتی از داخل محل برگزاری مراسم در داخل کاخ ریاست جمهوری نیز شنیده شد.

دولت بحران زده برزیل حالا با این انتصاب در مقابل دستگاه قضایی این کشور قرار گرفته که اعطای سمت دولتی به لولا را مانع تراشی بر سر راه تحقیقات ضد فساد می داند.

وکیل دولت برزیل روز پنجشنبه اعلام کرد در اعتراض به حکم یک قاضی فدرال مبنی بر تعلیق انتصاب لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق این کشور به سمت دولتی درخواست تجدید نظر کرده است.

لولا داسیلوا که به فساد مالی و پولشویی در ارتباط با رسوایی شرکت پتروبراس متهم است با حمایت متحد سیاسی خود دیلما روسف که خود نیز از مظنونان فساد مالی به شمار می رود، می تواند به عنوان عضو دولت از مصونیت قضایی برخودار باشد.

تنش سیاسی در برزیل روز پنجشنبه با کلید خوردن روند عزل دیلما روسف در پارلمان این کشور به نقطه بحرانی خود نزدیک شد. نمایندگان پارلمان برزیل پانزده روز به اعضای یک کمیسیون ویژه مهلت داده اند تا با تهیه گزارشی به عزل یا ابقاء رئیس جمهوری این کشور رای دهند. این گزارش سپس در دستور کار نشست عمومی پارلمان قرار خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

ماجرای بولسونارو و جواهرات اهدایی عربستان؛ رئیس جمهور پیشین برزیل هرگونه اقدام «غیرقانونی»را منکر شد

حامیان رئیس جمهوری برزیل: زندان عزم لولا را برای مبارزه با فقر تقویت کرد